سردار علی محمد اکبری با صدور پیامی به مناسبت هفته پژوهش ، کار دانش و پژوهش را جهاد فی سبیل الله دانست.
کد خبر: ۹۰۹۰۲۴۳
|
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ متن پیام سردار علی محمد اکبری به مناسبت هفته پژوهش  خطاب به فرماندهان، مسئولین و آحاد کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری به شرح ذیل صادر شد:

بسم الله الرحمن الرحیم

نظامیان در جمهوری اسلامی ایران باید مردمان دانشمند و فرزانه و دارای نگاه با معرفت و شناخت نسبت به همه‌ی مسائل جامعه، بلکه همه‌ی مسائل آفرینش باشند.    (فرمانده معظم کل قواء«مدظله العالی»02/10/82)

فرماندهان، مسئولین و آحاد کارکنان سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام

سلام علیکم

جهاد مبتکرانه یکی از توانمندی های اصلی سپاه از بدو تشکیل تا امروز، در اجرای مأموریت ها و تحقق رسالت پاسداری از انقلاب اسلامی بوده و هست. پیچیدگی ها، تنوع، غیرقابل پیش بینی بودن تهدیدات و فرصت های فراروی انقلاب اسلامی، اهمیت هوشمندی در کشف و احصاء مسائل و نیازهای دانشی و تفکر و اندیشه ورزی به منظور ارائه پاسخ های کاربردی و بن بست شکن به آنها را بیش از پیش گوشزد می نماید. اگر چه در طول چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، استکبار جهانی و فتنه گران داخلی قصد ضربه زدن به این درخت پرثمر را داشته اند، اما سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به حول و قوه الهی و با تبعیت از رهنمودهای ارزشمند فرمانده معظم کل قوا(حفظه الله) توانسته سهم چشم گیری در حفظ ارزش های انقلاب و فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین توسعه علمی کشور داشته باشد، ضمن اینکه تداوم این مسیر جز با دو بال ایمان و دانش میسر نخواهد بود.

این جانب ضمن تبریک هفته پژوهش به همه همکاران اندیشمند، دانشور و پژوهش گر، نکات زیر را متذکر می گردم:

  • کار دانش و پژوهش را جهاد فی سبیل الله تلقی نموده و با رعایت اخلاص و تقوا، کشف راه های میان بر و ابتکاری را میسر نمائید.
  • از تجربیات چهار دهه پاسداری از انقلاب اسلامی و به طور خاص تجربیات دفاع مقدس و حرم آل الله، که به بهای خون شهیدان و ایثارگری و مجاهدت رزمندگان و مدافعان حرم بدست آمده را در ارائه راهکارهای کاربردی و بن بست شکن بهره برداری نمائید.
  • آموزه های حاصل از بررسی نیازهای دانشی و تجربیات را بعنوان یک دستاورد مهم و دانش بومی قابل تعمیم تلقی نموده و با اجرا و اعمال آنها در رویکردها، رهنامه ها و دستور العمل ها، زمینه پاسداری از این دستاوردها را فراهم سازید.

توفیق روزافزون و ثبات قدم همه شما عزیزان را در تحقق سپاه دانش بنیان از خداوند منان مسئلت می نمایم.

شایان ذکر است: معاونت دانش و پژوهش سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته پژوهش  با اجرای 10 عنوان برنامه این هفته را گرامی می دارد.

ارسال نظرات