خبرهای داغ:
مدیرکل ثبت احوال استان قم خبر داد
مدیرکل ثبت احوال استان قم گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری سه هزار و ۸۹۹ مورد وفات در استان ثبت شد که نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش را در ثبت آمار وفات در قم شاهد بودیم.
کد خبر: ۹۰۹۰۳۱۲
|
۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
افزایش یک درصدی آمار ثبت وفات در قم
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، خلیل مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم با اشاره به پاسخ الکترونیکی اداره کل ثبت احوال استان قم به استعلامات اظهار کرد: این اداره کل پاسخ استعلامات را به صورت الکترونیکی می‌دهد که از سفر‌های غیرضروری شهری کاسته است.

وی ادامه داد: تمام اسناد سازمان ثبت احوال اسکن شده است و با این کار دیگر خدمات ثبت احوال به افراد در محل سکونت صورت می‌گیرد، برون سپاری بخشی از خدمات سازمان ثبت احوال را در کشور و استان قم شاهد هستیم.

مدیرکل ثبت احوال استان قم افزود: برای ثبت به موقع وقایع در بیمارستان‌های بالای ۱۵ ولادت، نیرو‌های این سازمان مستقر هستند و اکنون در سه بیمارستان استان قم نیرو داریم، در آرامستان مرکزی شهر قم هم نیروی ثبت احوال مستقر است.

مرادی با اشاره به ثبت نام کارت هوشمند ملی در استان قم اظهار کرد: این کارت یک کارت با چندین خدمت است، ۸۹۰ هزار نفر در استان قم واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند و تاکنون ۶۸۲ هزار نفر در استان برای دریافت این کارت ثبت نام و ۷۳ درصد از افراد واجد شرایط در قم کارت هوشمند ملی را دریافت کردند.

وی ادامه داد: ایستگاه‌های سیار سازمان ثبت احوال برای ثبت نام کارت هوشمند ملی در دبیرستان‌های استان قم مستقر شدند و این کار با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان صورت گرفت.

مدیرکل ثبت احوال استان قم افزود: در هشت ماهه نخست سال جاری سه هزار و ۸۹۹ مورد وفات در استان ثبت شد، نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش را در ثبت آمار وفات در قم شاهد بودیم و به صورت میانگین در سال جاری در هر ماه ۴۸۷ مورد وفات و در هر روز ۱۵.۸ مورد وفات در استان ثبت شد.

وی خاطرنشان کرد: در هشت ماه نخست سال جاری ۵۷ درصد از آمار‌های وفات ثبت شده استان قم مربوط به مردان بود و در این مدت به ازای وفات هر ۱۰۰ زن، ۱۳۱ مورد وفات مردان را در استان داشتیم، در سال جاری ۹۴ درصد آمار وفات در استان قم مربوط به مناطق شهری و مابقی مربوط به مناطق روستایی بود.
ارسال نظرات