خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در مجموع طی سال گذشته ۲۳۱ پروژه دولتی و مشارکتی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان منعقد شده که تاکنون هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان محقق شده است.
کد خبر: ۹۰۹۰۳۱۶
|
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری ظهر شنبه در کارگروه ایجاد، هماهنگی، پشتیبانی و نظارت بر برنامه های بسیج سازندگی استان با اشاره به اقدامات یک ساله بسیج سازندگی بیان کرد: بسیج سازندگی پروژه های عمرانی و محرومیت زدایی را در دو سرفصل شامل اعتبارات دولتی و اعتبارات مشارکتی انجام می دهد.

وی با بیان اینکه در اعتبارات دولتی ۱۰ پروژه با جهاد کشاورزی در زمینه احیای قنوات و برق دار کردن چاه های کشاورزی منعقد شده است، گفت: ۱۸ طرح در زمینه پروژه های دولتی موافقت نامه ای، با اعتبار سه میلیارد و ۱۴۴ میلیون تومان به بسیج سازندگی ابلاغ شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: از این میزان تاکنون قریب به دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تخصیص داشته است.

وی با اشاره به سرفصل پروژه های مشارکتی بسیج سازندگی استان بیان کرد: از این محل تفاهم نامه هایی با قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در زمینه احداث ۵۰ پروژه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان انجام شده است.

هنری با بیان اینکه ۵۰ درصد از انجام این پروژه ها سهم قرارگاه محرومیت زدایی بوده است، گفت: ۱۵ درصد توسط دستگاه های دولتی و مابقی اعتبارات آورده مردم و خیران بوده که به اتمام رسیده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی ادامه داد: با اتمام پروژه ها، ۵۸ پروژه با اعتبار سه میلیارد تومان انعقاد قرارداد شد که یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قرارگاه محرومیت زدایی تامین خواهد کرد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات بسیج سازندگی بیان کرد: چهار پروژه را در حوزه احداث مدارس روستایی آغاز کرده ایم که تاکنون دو پروژه به اتمام رسیده است.

وی از اجرای طرح کرامت در حاشیه شهرها با اعتباری قریب به چهار میلیارد تومان خبر داد و گفت: همچنین تفاهم نامه ای در زمینه منابع آب با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با آستان قدس رضوی بسته شده است.

هنری با بیان اینکه دومین پروژه مشارکتی با آستان قدس رضوی در راستای محرومیت زدایی سه روستای محروم بوده است، گفت: این تفاهم نامه با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان در قالب ۳۷ پروژه منعقد شده است.

مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین طی سال گذشته ۸۲ پروژه با اعتبار پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل قرارگاه پیشرفت و آبادانی اجرا شده است.

وی بیان کرد: در مجموع طی سال گذشته ۲۳۱ پروژه دولتی و مشارکتی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان منعقد شده که تاکنون هشت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان محقق شده است.

هنری اشتغالزایی و ایجاد کارگاه های اقتصادمقاومتی را از دیگر اقدامات بسیج سازندگی دانست و گفت: طی سال گذشته هفت هزار نفر آموزش های اشتغال را فراگرفته و پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات در راستای اشتغالزایی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه طرحی در قالب اشتغال روستاییان آماده شده که سه روستا از هر دهستان اجرایی می شود، گفت: تاکنون ۱۸۶ روستا برای اجرای این طرح شناسایی شده اند.

هنری با اشاره به اردوهای جهادی بیان کرد: ۲۲۷ گروه جهادی شناسنامه دار در استان فعالیت می کنند.

 انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها