خبرهای داغ:
موسس دارالقرآن امام علی (ع) با بیان اینکه سال گذشته چهار هزار و ۶۰۸ نفر در مسابقات شرکت قرآن درالقرآن امام علی شرکت کرده بودند، گفت: آمار شرکت کننده‌ها در سال جاری، پنج هزار و ۳۲۲ نفر است. رقابت ۵ هزار نفر در بزرگترین مسابقات سراسری قرآن کریم
کد خبر: ۹۰۹۰۳۳۷
|
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
رقابت ۵ هزار نفر در بزرگترین مسابقات سراسری قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محمد انصاری در آیین افتتاحیه دوازدهمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی (ع)، به عنوان یکی از بزرگترین عرصه رقابت‌های بانوان قرآنی کشور که امروز با حضور بانوان حافظ و قاری قرآن کریم در مجتمع یاوران مهدی جمکران قم برگزار شد، اظهار کرد: در این دوره از مسابقات قرآنی، خواهران بیش از هر سال شرکت کردند و تفاوت آن با سال‌های گذشته این است که امسال در بخش خواهران دو رشته حفظ دوجزء و پنج جزء را به دلیل کثرت بالای شرکت کننده‌ها حذف شد بنا بر این مسابقات در این دو بخش، در شعب دارالقرآن‌ها برگزار خواهد شد و به نفرات برتر گواهی نامه و هدایا تقدیم می‌شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته چهار هزار و ۶۰۸ نفر در این مسابقات شرکت کرده بودند، گفت: آمار شرکت کننده‌ها در سال جاری، پنج هزار و ۳۲۲ نفر است و در بخش حفظ کل قریب ۸۰۰ نفر، در بخش ۲۰ جزء، حدود ۹۰۰ نفر و در بخش ۱۰ جزء بیش از سه هزار نفر شرکت کرده‌اند.

موسس دارالقرآن امام علی (ع) ادامه داد: همچنین ۲۱۷ نفر اتباع خارجه مقیم ایران از ۶ کشور افغانستان، عراق، هند، تاجیکستان، پاکستان و لبنان در این مسابقات شرکت کردند. قرآن حد و مرزی نمی‌شناسد و ما مانع حضور کسی در این مسابقات نمی‌شویم و برایمان ملیت و نژاد شرکت کنندگان تفاوتی ندارد.

وی با بیان اینکه آموزش رشته‌های مختلف قرآن، اول راه قرآن آموزان است، تاکید کرد: منظور از تشکیل این جلسات و مسابقات، انتقال مباحث قرآنی به جامعه است.

انصاری با تاکید براینکه مسؤولیت بانوان قرآنی، ترویج فرهنگ قرآن در جامعه است خطاب به شرکت کننده‌ها گفت: از اینکه شما در زمینه حفظ و ترتیل و قرائت قرآن فعال هستید خوب است، اما شما باید پیام‌های قرآن را به جامعه منتقل کنید و چه خوب است که هر کدام از شما کلاس‌هایی هرچند با تعداد محدود برای آموزش قرآن، برپا کند.

وی تصریح کرد: باتوجه به شبیخون و تهاجم فرهنگی هیچ پناه و ملجائی بالاتر از قرآن نیست و همگی باید به این ریسمان الهی چنگ بزنیم تا در این دنیای وانفسای امروز، به اندازه سهم مان حق قرآن را ادا کنیم.

انصاری با بیان اینکه در روز قیامت پیامبر اسلام از امت خود شکایت می‌کند که قرآن را تنها گذاشتند، گفت: امیدواریم به این نقطه نرسیم و مصداق این آیه قرار نگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خاطره خود در سفر به آمریکا گفت: روزی در فروشگاهی در لس آنجلس دیدم که تصاویر و نرم افزار‌های تلاوت ترتیل استاد شهریار پرهیزکار حافظ کل و بین المللی قرآن، در کنار انواع سی دی‌های صوتی و تصویری خواننده‌های خارجی وجود داشت و دلیل آن را از صاحب فروشگاه پرسیدم که وی گفت: ما موسیقی‌های زیبای کشور‌های مختلف را در اینجا عرضه و به فروش می‌رسانیم و در اینجا عده‌ای هم متقاضی گوش دادن به صوت قرآن هستند که تلاوت استاد پرهیزکار برای آنان جذاب و شنیدنی است.

موسس دارالقرآن امام علی (ع) با اشاره به اینکه لحن خوب قاریان قرآن می‌تواند در سرنوشت آینده افراد تاثیر بگذارد، گفت: کلید برپایی مسابقات دارالقرآن امام علی (ع) به دلیل علاقه من به صوت و لحن زیبا و دلنشین ترتیل قرآن استاد پرهیزکار و استماع آن در دوران کودکی بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها