خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: امام حسن عسکری (ع) در یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین دوران تاریخی میراث نیاکان و سلسله امامت را با اقدامات علمی و عملی تثبیت کردند.
کد خبر: ۹۰۹۰۳۴۳
|
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۷

امام حسن عسکری (ع) سلسله امامت را با اقدامات علمی و عملی تثبیت کردند
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام مرتضی سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم، ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع) اظهار کرد: این امام بزرگوار به عنوان یازدهمین پیشوای شیعیان و پدر امام زمان (عج) نقش تعیین‌کننده‌ای در تثبیت امامت و زمینه‌سازی دوران غیبت منجی عالم بشریت و موعود همه امت‌ها داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در دورانی که بنی عباس بر اساس روایات نقل شده از پیامبر اکرم (ص) یقین داشتند که امام حسن عسکری (ع) پدر منجی عالم بشری هستند مبارزه بسیار پیچیده‌ای در مقابله با شیعیان ساماندهی کردند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دشمنان درصدد بودند تا جریان شیعه را در دوران غیبت امام عصر که شیعیان به صورت ظاهری از دسترسی به امام معصوم محروم بودند از بین ببرند گفت: امام حسن عسکری (ع) در این برهه حساس از تاریخ بشریت اقدام به تثبیت جریان تشیع در جامعه اسلامی کردند که در واقع در برابر نقشه‌های بسیار پیچیده بنی عباس این امام بزرگوار به طور موفق عمل کرده و مسیر تشیع و ساختار جریان شیعی را حفظ کردند.

وی عنوان کرد: امام حسن عسکری (ع) در یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین دوران تاریخی میراث نیاکان و سلسله امامت را با اقدامات علمی و عملی تثبیت کردند.

حجت‌الاسلام سلطانی یادآور شد: پیشوای یازدهم شیعیان علاوه بر هدایت و پیشبرد اهداف علمی جامعه شیعی برای آمادگی درک و استفاده از امام معصوم در پرده غیبت، اقدامات میدانی و اجتماعی را ساماندهی کردند تا شیعه بتواند پس از شهادت و دوران غیبت امام دوازدهم کماکان اهداف عالی امامت را پیگیری کند و مانند دوران حضور از فیوضات امام معصوم بهره‌مند شود.

وی با اشاره به نتایج اقدامات امام حسن عسکری (ع) گفت: اقدامات این امام بزرگوار سبب شد تا پس از شهادت ایشان جریان شیعی و شیعیان با چالش جدی رو به رو نشوند در حالی که دشمنان برنامه پیچیده و سخت را پایه‌گذاری کردند.

استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: امام حسن عسکری (ع) نقش تثبیت‌کننده امامت را به نحو شایسته به انجام رساندند و شیعیان نیز در فضای علمی، اعتقادی، استدلالی، نقلی و عقلی منتظر امام زمان (عج) و در عرصه اجتماعی زمینه‌ساز ظهور هستند.
ارسال نظرات