معاون دانش و پژوهش سپاه امام صادق (ع):

مهمترين ابعاد پيش روندگي و پيش برندگي سپاه برخورداري از اقتدار علمي است

به مناسبت هفته پژوهش، سرهنگ پاسدار محمد رضا زارعی تبار معاون دانش و پژوهش سپاه امام صادق(علیه السلام)در جلسه ستاد بزرگداشت هفته پژوهش در سپاه، ضمن تبریک این هفته به عموم پژوهشگران، اندیشه ورزان و دانشوران، به تبیین جایگاه و نقش دانش و پژوهش در این نهاد انقلابی پرداخت.
کد خبر: ۹۰۹۰۳۵۷
|
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷

مهمترين ابعاد پيش روندگي و پيش برندگي سپاه برخورداري از اقتدار علمي استبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، وی با بیان اینکه گفتمان انقلاب اسلامی به سرعت در حال پیشرفت و تکامل در ابعاد مختلف است، اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی ایران به عنوان قلب تپنده جهان اسلام بایستی در باب اقتدار و قدرت علمی در جهان حرف تازه­ای داشته باشد. به همين جهت سپاه در پيش روندگي و پيش برندگي انقلاب و نظام نقش مهمي را بر عهده دارد.

وی افزود: مهمترین ابعاد این پیش روندگی و پیش برندگی برخورداری از اقتدار و قدرت علمی است که در این راستا نیازمند دانشی منحصر به فرد برای ایجاد و برقراری تمدن اسلامی و توسعه و رشد انقلاب اسلامی در جهان می­باشد.

سرهنگ زارعی تبار ادامه داد: سپاه در عرصه های مختلف مأموریتی از تجارب زیادی برخوردار بوده و دانشی را حول ارزش های اصیل انقلاب اسلامی، خدا محوری، ایثار و از خودگذشتگی و اخلاص به وجود آورده که می­تواند در آینده شکوفا و درخت تنومندی از علم و دانش اسلامی بر محور ارزش های معنوی و دینی برقرار کند.

معاون دانش و پژوهش سپاه امام صادق (علیه السلام) در ادامه با اشاره به وظایف این معاونت اظهار داشت:

ثبت تجارب رخدادی و انتشار و اشتراک گذاری آنها، انجام پژوهش های کاربردی، تبادل و نشر دانش با انتشار منظم پیک­های دانشی عمومی و تخصصی و نشریه علمی داخلی، تشکیل تیم های اندیشه­ورزی، نیازسنجی دانشی، برگزاری کارگاه های مختلف علمی، کاربست راهکارهای احصاء شده و آموزه­یابی، بخشی از فعالیت ها و نقش آفرینی های این معاونت در سال جاری می­باشد.

وی با اشاره به برنامه های سپاه امام صادق (علیه السلام) در هفته پژوهش گفت: برگزاری جشنواره امام علی (ع)، برگزاری بازدیدهای علمی، برگزاری نشست های علمی و کارگاه های تجربه نگاری، برپایی نمایشگاه محصولات پژوهشی و همچنین تجلیل از پژوهشگران سپاه از عمده برنامه های بزرگداشت این هفته در سطح سپاه امام صادق(علیه السلام) می باشد.

سرهنگ زارعی تبار در پایان گفت: امروز به فضل الهی و با مجاهدت علمی تجربه نگاران، پژوهشگران و اندیشه­ورزان و همکاری فرماندهان رده های سپاه استان، اقدامات قابل تحسینی انجام گرفته و دستاوردهای دانشی مطلوبی بدست آمده که با توجه به ارزیابی اشراف کلی سپاه، معاونت دانش و پژوهش سپاه امام صادق(علیه السلام) موفق گردیده در سال 95 رتبه اوّل کشوری، سال 96 رتبه دوّم کشوری و در سه ماهه اوّل سال 97 رتبه اوّل کشوری را در بین تمام رده های سپاه در سطح كشور کسب نماید.

ارسال نظرات