خبرهای داغ:
حسینعلی امیری با اشاره به اقدامات نرم‌افزاری و سخت افزاری دولت در زمینه پولشویی گفت: همه باید کمک کنیم «ظریف» تقویت شود.
کد خبر: ۹۰۹۰۳۶۲
|
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین‌علی امیری معاون رئیس جمهور در امور مجلس در مورد اینکه مبارزه با پولشویی وظیفه دولت است و چرا با وجود این وظیفه مرتب اقدام به ایجاد هیاهو و توسل به دیگران می‌شود،گفت: در دولت آقای روحانی یعنی دولت‌های یازدهم و دوازدهم با اقدامات کارشناس، ایجاد سامانه‌های جدید و نظارت‌هایی که انجام شده حجم زیادی از قاچاق کالا کاهش یافته است.

وی ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر همیشه بوده است و توجه خاصی نیز در این دولت به آن می‌شود. اعتبارات  و منابعی که به تقویت مرزها داده می‌شود. همچنین لوایحی که برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز به مجلس تقدیم شده است نشان می‌دهد به شکل نرم‌افزاری و سخت افزاری اقدامات قابل توجهی در این دولت در زمینه مبارزه با پولشویی انجام شده است.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس با اشاره به صحبت‌های وزیر امور خارجه کشورمان در مورد وجود پولشویی در ایران بیان داشت: آقای ظریف مسئله فوق‌العاده عجیبی را که مطرح نکردند. وقتی در کشور دادگاه و دادگستری داریم و پرونده‌های قاچاقچیان کالا و مواد مخدر را رسیدگی می‌کنند و قانون مبارزه با پولشویی در کشور وضع می‌کنیم که از دولت قبل آغاز شده؛همه حکایت از این دارد که یک واقعیتی در کشور وجود دارد. پولشویی در وسعت کم هم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی قابل قبول نیست و باید ریشه آن کنده شود.

امیری خاطر نشان کرد: آقای ظریف یک واقعیتی را مطرح کردند که در همه کشورهای دنیا است. پولشویی در مقدار کم با ارزش‌های اعتقادی، دینی و فرهنگی ما سازگار نیست و باید همین مقدار کم را ریشه‌کن کنیم. الان که ما در یک نبرد تمام عیار اقتصادی و رسانه‌ای با رژیم صهیونیستی و هیأت حاکمه آمریکا هستیم تضعیف سردار دیپلماسی کشور به هیچ وجه به صلاح نیست و همه باید کمک کنیم ایشان تقویت شود.

منبع: مشرق
ارسال نظرات
پر بیننده ها