رئیس دانشگاه مراغه:

توسعه فرهنگی دانشگاه ها زمینه ساز بالندگی علمی جامعه است

رئیس دانشگاه مراغه در افتتاحیه نخستین جشنواره رویش در دانشگاه این شهرستان، با اشاره به نقش فرهنگی در توسعه اجتماعی گفت: توسعه فرهنگی در دانشگاه ها زمینه ساز رشد و بالندگی علمی جامعه است.
کد خبر: ۹۰۹۰۴۰۱
|
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، محمدعلی لطف اللهی افزود: وجود نگرش علمی و فرهنگی از جمله پیش شرط های توسعه حاکمیت علمی برای رشد جامعه است.
وی ادامه داد: دانشگاه ها به عنوان محور عقلانیت و تفکر علمی جامعه می توانند به عنوان محل تجمع افکار و ایده های خلاق نخبگان جوان، نقش مهم و فعالی در پیشبرد اهداف کلان جامعه داشته باشند.
لطف اللهی با بیان اینکه دانشجویان جوان نقطه اتکای جامعه هستند اضافه کرد: با بهره گیری از ظرفیت دانشگاه ها رخوت و رکود از جامعه رخت بربسته و شاهد تحول و نوآوری خواهیم بود.
وی گفت: کانون های فرهنگی، هنری و اجتماعی با هدف زمینه سازی برای رشد و بروز خلاقیت های دانشجویان فرصتی مناسب برای بالندگی نسل جوان است.
لطف اللهی افزود: دانشجویان دانشگاه ها باید در جهت رسیدن به اهداف متعالی علمی، فرهنگی و ارزش های اسلامی و ایرانی از این ظرفیت بزرگ کانون های فرهنگی و اجتماعی استفاده کنند.
وی ادامه داد: هویت یابی و ایجاد روحیه مشارکت پذیری دانشجویان در راستای اعتلا و پیشرفت های علمی و فرهنگی از جمله پیامدهای مثبت برگزاری جشنواره های علمی و فرهنگی در دانشگاه هاست.
رئیس دانشگاه مراغه با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره رویش در این دانشگاه همزمان با سراسر کشور اضافه کرد: این جشنواره عرصه بروز و ظهور توانمندی های فعالان دانشجویی عرصه فرهنگی و اجتماعی است.
وی گفت: در سال های اخیر نیز حرکت های مناسبی در قالب حضور دانشجویان نخبه در جشنواره های فرهنگی و علمی کشوری شده که حاصل آن کسب رتبه ششم کشوری در جشنواره حرکت و چهارم منطقه ای در زمینه نشریات دانشجویی بوده است.
معاون فرهنگی دانشگاه مراغه نیز در این مراسم گفت: حضور فعال دانشجویان در عرصه های فرهنگی و اجتماعی زمینه ساز پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی در جامعه است.
حجت الاسلام صفرزاده افزود: هدف کانون های فرهنگی، هنری، اجتماعی و دینی در دانشگاه ها شکوفایی استعدادهای دانشجویان در کنار هویت یابی نسل جوان و جامعه پذیری آنان در آینده است.
به گزارش ایرنا، نخستین جشنواره رویش در دانشگاه مراغه با حضور 12 کانون فرهنگی و اجتماعی و هنری دانشگاهی در قالب 14 غرفه از 25 تا 28 آذر در محل دانشگاه مراغه دایر است.
هم اکنون حدود چهار هزار دانشجوی دختر و پسر در سه رشته دکتری، 26 رشته کارشناسی ارشد، 18 رشته کارشناسی پیوسته، دو رشته کارشناسی ناپیوسته و یک رشته کاردانی در دانشگاه مراغه تحصیل می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها