رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جشنواره ققنوس جهت‌دهی آثار نسبت به نیازهای روز انقلاب اسلامی است.
کد خبر: ۹۰۹۰۴۱۴
|
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج  ، محمدجواد نیک‌روش پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی هنری ققنوس بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه در پس هر اثر یک استعداد نهفته است و برای استعدادها باید برنامه‌ریزی درست داشت، اظهار کرد: باید بسترهای رشد و بالندگی استعدادهای هنری در کشور روز به روز بیشتر شود و بسیج دانشجویی که به دنبال ایجاد فضای پویا در جهت رشد استعداد دانشجویان است اقدام به برگزاری جشنواره هنری ققنوس کرده است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جشنواره ققنوس جهت‌دهی آثار نسبت به نیازهای روز انقلاب اسلامی است.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور هنر را زبانی دانست که باید به رفع دغدغه‌های مردم توجه کند و در ادامه تصریح کرد: در دورانی که جنگ رسانه‌ای دامن‌گیر همه مخاطب‌های رسانه‌های مختلف شده است هنر در چنین وضعیتی تأثیر زیادی بر افکار مردم خواهد داشت.

نیک‌روش با بیان اینکه هنرمند دید باریک‌بین از حقیقت دارد، اظهار کرد: این دید باید با آن ذوق به اشتراک همگان گذاشته شود تا حقیقت نشان داده شود.

*استفاده از داوران مجرب کشوری برای داوری آثار

هوشنگ جاوید رئیس سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور نیز با تقدیر از حضور دانشجویان در برگزاری جشنواره هنری دانشجوی ققنوس گفت: بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مازندران میزبان خوبی در برگزاری جشنواره هنری بوده است که شایسته تقدیر و تجلیل است.

نماینده هیأت داوران سومین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس افزود: هنر متعهد منع کننده نیست بلکه زیباست و نظم دهنده به زیبایی‌ها است.

وی با بیان اینکه هنرمند می‌تواند هنر متعهد را به جامعه بشناساند، اظهار کرد: هنر متعهد منع‌کننده نیست بلکه زیباست و نظم دهنده به زیبایی‌ها است.

جاوید با بیان اینکه هنر متعهد هرگز نمی‌تواند جامعه گریز باشد، تصریح کرد: تخریب جامعه در مرام هنر متعهد نیست بلکه هنر تأثیر چشمگیری در پیشرفت جامعه دارد.

این هنرمند باسابقه تاکید کرد: هنر متعهد موجب پویایی جامعه و بالندگی انسان‌های آن می‌شود پس چه خوب است که هنر و تعهد را با هم به فرزندان‌مان بیاموزیم.

وی افزود: امیدواریم برگزاری این جشنواره در زمینه راستای ترویج آرمان‌های انقلاب گام‌های موثری برداشته باشد.

جاوید با بیان اینکه بیش از ۲۵ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ققنوس ارسال شده است، اظهار کرد: در بخش‌های مختلف هنری از داوران مجرب برای داوری دعوت کردیم که از بین ۲۵۰ اثر منتخب برگزیده شده ۶۴ اثر را شایسته و حائز رتبه برتر دانستیم.

خبرگزاری فارس مازندران 

ارسال نظرات
پر بیننده ها