کارگاه پرسش و پاسخ با محوریت عفاف و حجاب در حوزه خواهران حضرت زینب(سلام الله علیها) ناحیه فارسان برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۰۴۲۷
|
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ نشست آزاد اندیشی با موضوع عفاف و حجاب و خانواده در محل سالن جلسات حوزه مقاومت بسیج خواهران با حضور فرماندهان پایگاه ها و شورای حوزه مقاومت بسیج خواهران حضرت زینب(سلام الله علیها ) سپاه فارسان برگزار گردید.

 سرهنگ پاسدار حمید یزدانی، فرمانده سپاه ناحیه فارسان در ابتدای مراسم پیرامون حجاب و عفاف از دیدگاه اسلام و سنت پیامبر و احادیث وارده در این خصوص مطالبی را بیان کرد.

سرهنگ یزدانی همچنین در ادامه فواید رعایت پوشش اسلامی را توضیح داد و گفت: از آثار و پیامدهای رعایت حجاب می توان به دو بُعد فردی و اجتماعی، که در زمینه فردی از جمله؛ احترام به شخصیت زن به واسطه ی رعایت حجاب، مصونیت ارتباطات زن با مردان غریبه، حفظ اعتقادات مذهبی برای افراد، حفظ عفت زن و جلوگیری از فساد و ناهنجاری اشاره کرد.

وی، افزود: در بُعد اجتماعی از جمله؛ سلامت نسل جدید جامعه، پیشگیری از فساد اخلاقی، مبارزه با مظاهر بی دینی، حفظ کیان خانواده می توان اشاره کرد.

 یزدانی گفت: آگاه نبودن از فلسفه حجاب و عفاف و ثمرات آن و یا پیامدهای ترک آن، دلیل حجاب گریزی برخی از جوانان و نوجوانان در جامعه است.

وی، افزود: می بایست در تربیت نسل جدید نسبت به جذب به این اصل مهم کوشا باشیم.

پرسش و پاسخ از بخش های دیگر این نشست با محوریت عفاف و حجاب در جامعه، بود.

 

ارسال نظرات