اگر فشارهای عناصر قدرت و سیاست این اندازه در اجرای قانون بامدیران متخلف موثر است !یا منتظرید قانون ماست مالیزاسیون در دادگاه تجدیدنظر به پرونده الحاق شود ؟؟ اگر نمی خواهید با مدیران محکوم شده برخورد کنید،صبر ما حدی دارد، تا ما به وظیفه خود آنگونه که تشخیص می دهیم اقدام نماییم .
کد خبر: ۹۰۹۰۴۷۴
|
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۵
تشکل‌های دانشجویی انقلابی دانشگاه‌های یاسوج طی بیانیه‌ای خطاب به رئیس دادگستری و استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواهان برخورد جدی با مدیران متخلف شدند و از اینکه در دادگاه‌های تجدید نظر، حکم بعضی از مدیران متخلف به طرق مختلف به تخفیف و تعلیق‌های کم نظیری تنزل پیدا کرده و مدیران که متولی تنظیم بازار هستند و برخوردی باگرانی‌های اخیر انجام نمی‌دهند اعتراض شدید خود را نشان دادند.

متن بیانیه:

بسمه تعالی
عدل و عدالت، هرچیزی را در جای خود می‌نهد در حالیکه بخشش آن را از جای خود خارج میکند. عدالت تدبیر عمومی است در حالیکه بخشش گروه خاصی را شامل میشود.. پس عدالت شریف و برتر است.. امام علی (ع) (نهج البلاغه /حکمت ۴۳۷/ص ۷۳۵

رئیس کل دادگستری و استاندار استان کهگیلویه و بویر احمد

سلام علیکم

هنگامی که جناب آقای استاندار، برای اولین بار با صراحت، از وجود ۵۰ نفر از یک طایفه در یک اداره به عنوان نمونه‌ای از استخدام‌های بی ضابطه صحبت کردند، این دانشجویان بودند که در حمایت از ایشان قیام کردند و گفتند و نوشتند و اعلام همکاری نمودند.

در قضایای اخیر، هرچند با تاخیر، هنگامی که مدیرکل محترم دادگستری، دادستان مرکز و سازمان بازرسی استان در اقدامی انقلابی و با صراحت از عزم جدی دستگاه قضایی در مبارزه با مفاسد، علنا صحبت و عملا اقدام کردند، این دانشجویان بودند که بغض چند ساله آنان ترکید و برای حمایت از دستگاه قضایی در محافل مختلف کشوری و استانی به روشنگری عمومی پرداختند تاجایی که دسته‌های مردمی به سمت دادگستری برای حمایت راه افتادند.

حال این حمایت‌ها ادامه و نسیمی از امید در دل مردم استان وزیدن گرفت و رعد و برق‌هایی از دستگاه قضایی در استان، زمینه را برای بارش بارانی عدالت آفرین محیا ساخت، بارانی که هنوز مردم منتظرش هستند.

رصد‌های میدانی، نشان می‌دهد که به احتمال سیستم قضایی استان، در مرحله نهایی اقدام، خصوصا در دادگاه‌های تجدید نظر، دچار نوعی تساهل ومصلحت اندیشی‌های کاذبی شده که امید‌ها را یکباره به تردید واداشت، خصوصا آنجا که برخی مدیران کل ادارات و شرکت‌ها و دوایر استانی به انفصال، اجرای حد (شلاق) محکوم می‌شوند، امادر دادگاه‌های تجدید نظر، به طرق مختلف به تخفیف و تعلیق‌های کم نظیری تنزل پیدا می‌کنند که قبل از هرچیز، اقتدار خود دست قضایی را خدشه دار خواهد کرد.

گلایه ما این است، که با اقتدار و شجاعتی که این روز‌ها از دستگاه قضایی در استان به متن جامعه مخابره می‌شود، این تناقض رفتاری در دادگاه تجدید نظر چگونه برطرف می‌شود؟

اگر فشار‌های عناصر قدرت و سیاست این اندازه در اجرای قانون بامدیران متخلف موثر است! در محکمه عدل الهی و در پیشگاه ملت، وقضات شجاع انقلابی چگونه می‌خواهید پاسخگو باشید؟
آیادرپرونده‌های مردم عادی یا یک مدیر بدون پشتوانه همین گونه برخورد می‌کنید؟

ما از انفصال و حبس مدیرانی که قاعدتا با پشتوانه خاصی دست به تخلفاتی زده اند، چشممان در این استان آب نمی‌خورد، اما حکم شلاقی که خودتان گفتید، چرا اجرا نمی‌شود؟
یا منتظرید قانون ماست مالیزاسیون، بهانه بیماری در دادگاه تجدیدنظر به پرونده الحاق شود؟

آیااین نوع رفتار‌های قضایی به سخره گرفتن محکمه نظام در انظار عمومی نیست؟ و صد البته که باعث جسور شدن دیگر مدیران متخلف و دلسرد شدن مدیران پاک دست وقضات شجاع می‌شود که نمونه عینی آن در دستگاه سلامت استان بیداد کرده و انشالا عن قریب، به اطلاع عموم خواهیم رساند.

اما سخنی چند با استاندار محترم، جناب اقای دکتر احمدی

شما در شعار دادن شهره‌ی عام وخاص هستید، شعار‌های شایسته سالاری، قانون گرایی و مبارزه با استخدام‌های فله‌ای، بازدید‌های سرزده و تشر‌های گاه و بی گاه، کی و کجا و چگونه قرار است، به منصه عمل درآید؟

زخم‌های مردم استان عمیق‌تر از آن است که با گفتار درمانی تسکین یابد و رفتار شما در شعار و عمل از دیدگان دانشجویان و مردم مخفی نمی‌ماند؟

بالاخره اگر شما نمی‌خواهیدبا مدیران متخلف، محکوم شده برخورد کنید، مطمئن باشید صبر ما حدی دارد و تا عزل مدیران محکوم شده، اقدام نکنید، دست از مطالبه گری برمی نمی‌داریم و اگر نمی‌توانید، هم صادقانه اعلام کنید تا ما به وظیفه خود آنگونه که تشخیص می‌دهیم اقدام نماییم.
جناب استاندار، شما دانشگاهی هستید و شما را خوش ذات می‌دانیم، آیا هنوز به نتیجه نرسیده اید که، هرج مرج قیمت‌ها در بازار استان و خصوصا شهر یاسوج در صنوف مختلف، مستقیما به ناکارآمدی مدیران صنعت و معدن و تجارت استان و شهرستان‌ها بر می‌گردد؟ کی می‌خواهید اقدام کنید؟

نمایندگان قوا در استان خواهشا به اعتماد عمومی مردم این سرمایه بزرگ اجتماعی نظام فکر کنید.

درپایان چند صباحی منتظر اقدامات مشترک شما و دستگاه قضایی خواهیم ماند و بعد از آن حتما از راه‌های دیگری اقدام خواهیم کرد، (لایکلف الله نفسا الاوسعها)

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پرشکی یاسوج
ارسال نظرات