علوی مطرح کرد

نیاز سالانه کامیون‌های کشور به ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک/لزوم اتخاذ تدابیر برای رفع کمبود لاستیک کامیون‌داران

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: مهم ترین مانع در روند تأمین لاستیک برای کامیون داران، موضوع تخصیص ارز است، بنابر این مجلس خواهان تعیین تکلیف هر چه سریع تر پرونده تأمین لاستیک است.
کد خبر: ۹۰۹۰۴۹۳
|
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سیداحسن علوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با هشدار نسبت به وضعیت کامیون داران به ویژه در حیطه تأمین تجهیزات و قطعات مورد نیاز آن ها، گفت: متأسفانه اقدامات قابل قبولی در عرصه خرید و واردات تجهیزات کامیون داران صورت نگرفته، به طوری که این نگرانی وجود دارد که رانندگان در ماه های پایانی سال جاری و سال آینده با مشکلات مرتبط با کمبود لاستیک و تجهیزات کامیون روبه رو شوند.

 
سید احسن علوی

نیاز کامیون ها به 500 هزار حلقه‌ای لاستیک به صورت سالانه

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کامیون های فعال در کشور در سال به حدود 500 هزار حلقه لاستیک نیاز دارند، ادامه داد: کمیسیون عمران مجلس در ماه های اخیر جلسات متعدد و جدی را برای بررسی مشکلات کامیون داران با حضور مسئولان بانک مرکزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و نماینده کامیون داران برگزار کرد، اما علی رغم برگزاری این جلسات، به نظر می رسد که مسئولان نتوانستند نیازهای آتی کامیون داران را تأمین بکنند.

مسئولان بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسات کمیسیون عمران مجلس بارها اعلام کردند که هیچ مشکلی برای تأمین لاستیک کامیون داران نیست، اما بعد از مدتی اعلام کردند که امکان تأمین لاستیک وجود ندارد

وی ادامه داد: مسئولان بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسات کمیسیون عمران مجلس بارها اعلام کردند که هیچ مشکلی برای تأمین لاستیک کامیون داران نیست، اما بعد از مدتی اعلام کردند که امکان تأمین لاستیک وجود ندارد.

تخصیص ارز مهم ترین مانع در روند تأمین لاستیک برای کامیون داران

علوی تصریح کرد: امروز مهم ترین مانع در روند تأمین لاستیک برای کامیون داران، موضوع تخصیص ارز است، از طرفی بانک مرکزی اعلام می کند که در صورت ثبت سفارش و درخواست وزارت صمت، نسبت به تخصیص ارز اقدام می کند، اما وزارتخانه مطرح کرده که بانک مرکزی همکاری لازم را انجام نمی دهد، بنابر این مجلس خواهان تعیین تکلیف هر چه سریع تر پرونده تأمین لاستیک است.

مقصران و عامل تأخیر در تأمین لاستیک کامیون داران به دستگاه قضا معرفی می شوند

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: البته کمیسیون عمران مجلس طبق ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس گزارشی را درباره مقصران و عامل تأخیر در تأمین لاستیک کامیون داران تهیه کرده و در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد و قطعا با نظر نمایندگان مجلس گزارشی برای پیگیری حقوقی به دستگاه قضا ارسال می شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: یکی دیگر از دغدغه های کامیون داران اجرای طرح حمل و نقل بار بر اساس تن- کیلومتر است که امیدوارم این طرح هر چه سریع تر از طریق وزارت راه و شهرسازی اجرایی شود، زیرا به نظر من هیچ مانع و مشکلی برای اجرای این قانون وجود ندارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار