رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش :
خبرگزاری بسیج: رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: استفاده از ظرفیت های تاریخی و تبدیل کردن آنها به موقعیت های توریستی و تفریحی از مهمترین ماموریت های شورای اسلامی شهر تهران است که با توجه به همسویی و تعامل سازنده شورای پنجم این مهم قابلیت اجرایی شدن را دارد.
کد خبر: ۹۰۹۰۵۲۵
|
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 محمد سالاری با بیان اینکه بازدید از منطقه 20 بر اساس ظرفیت های بسیار ارزشمند تاریخی، میراثی  و تفرجگاهی که شهرستان ری به عنوان یکی از محدوده های تاریخی کشور داراست انجام شد، گفت: به فعالیت رساندن ظرفیت های تاریخی و میراثی و تبدیل کردن آنها به موقعیت های جاذب سفر و محدوده های توریستی و تفریحی از مهمترین ماموریت های شورای اسلامی شهر تهران است که با توجه به همسویی و تعامل سازنده شورای پنجم این مهم قابلیت انجام شدن را دارد.

سالاری با اشاره به اینکه برای به فعلیت نشاندن این هدف خیلی نیاز به منابع درآمد هنگفت نداریم، افزود: شناسایی و احصاء ظرفیت ها و مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران راهکار عملیاتی برای اجرای پروژه ها و طرح های شهری است که البته این مهم نیاز به اراده و تصمیم جدی دارد.

اراده قوی شهرداری منطقه 20 برای توسعه اقتصادی ری

عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش ادامه داد: این اراده باید از شهرداری تهران و با محوریت شهرداری منطقه به عنوان موتور محرکه شکل بگیرد و با توجه به ظرفیت های شهرری، طرح های پیشنهادی شهرری مورد حمایت شورای اسلامی شهر تهران خواهد بود.

سالاری با اشاره به اینکه شهرداری منطقه 20 در این مقطع زمانی به خوبی پای کار است، گفت: شناخت عمیق نسبت به موضوعات شهرری، وجود باور و نگاه توسعه ای، گردآوری ظرفیت های موجود از نقاط قوت برنامه عملیاتی مدیریت ارشد شهرداری منطقه 20 است.

وی وجود کارخانه سیمان ری با قدمت 100 سال را از موقعیت های خوب منطقه 20 برشمرد و افزود: این محل ظرفیت تبدیل به محل تفرجگاهی را دارد اما باید این موقعیت ها پس از شناسایی به پلان های اجرایی و در نهایت با تصویب نهادهای تصمیم ساز به مرحله اجرا در آید.

 

مردم توقع مشاهده مصادیق عینی دارند

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به اینکه در شورای شهر نگاه ویژه ای به شهرری می شود و قدمت چندین هزارساله این شهر از سوی نمایندگان مردم ارزشمند و قابل درک است، گفت: مسئولین برای ظرفیت های موجود بایستی برنامه های عملیاتی پیش بینی کنند و شورا نیز برای فعال شدن این طرح ها حمایت لازم را خواهد داشت.

سالاری با اشاره به اینکه مردم توقع مشاهده مصادیق عینی هستند، گفت: در صورتی که بخشی از مطالبات مدیریت شهری منطقه 20 و برنامه های عملیاتی که از سوی مدیران ارشد این مجموعه تدوین شده است اجرا شود این رویه به یک فرهنگ و رویکرد تبدیل خواهد شد که می تواند الگویی برای سایر مناطق مدیریت شهری تهران شود و حتی قابلیت تعمیم به کل کشور را دارد.

 

ارسال نظرات