خبرهای داغ:
نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه خبر داد

افزایش وسعت دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: وسعت دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۰۹۰۵۳۷
|
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰

فرهاد سرخوش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه، اظهار کرد: هم‌اکنون تراز دریاچه ارومیه 1270.49 است و نسبت به سال گذشته که 1270.28 بود به میزان 21 سانتی‌متر افزایش یافته است.

وی وسعت کنونی دریاچه ارومیه را یک هزار و 999 کیلومتر عنوان کرد و افزود: وسعت دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته 254 کیلومتر افزایش داشته است.

نماینده استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی گفت: همچنین حجم آب دریاچه، یک میلیارد و 450 میلیون متر مکعب است که نسبت به مشابه سال گذشته افزایش 380 میلیون متر مکعبی داشته است.

سرخوش با اشاره به علل افزایش حجم و وسعت دریاچه ارومیه تصریح کرد: رهاسازی و انتقال روان‌آب به سمت پیکره دریاچه، در کنار افزایش بارش در سال جاری نسبت به سال گذشته علل این موضوع به شمار می‌رود.

وی در ادامه از تخصیص 500 میلیارد تومان به پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه خبر داد و افزود: با وجود اینکه قرار بود تصفیه خانه‌های گلمان و ارومیه تا پایان امسال افتتاح شوند اما شرکت آب و فاضلاب شهری استان از برنامه زمان‌بندی عقب بوده و اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

انتهای پیام

ارسال نظرات