استاندار گیلان: سد منجیل پاسخگوی نیازهای آبی این استان نیست

استاندار گیلان گفت: سد منجیل به تنهایی پاسخگوی نیازهای آبی استان گیلان نیست.
کد خبر: ۹۰۹۰۵۹۴
|
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، مصطفی سالاری در مراسم آئین نکوداشت شصت سال فعالیت علمی و ادبی استاد محمد روشن در مجتمع فرهنگی هنری خاتم‌الانبیاء(ص) رشت اظهار داشت: محمد روشن و دیگر اساتید فرهیخته گیلانی از سرمایه‌های غنی و برترین ثروت هستند.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه باید به بنیان تمدن غنی فرهنگی استان گیلان توجه ویژه‌ای کرد عنوان کرد: فرهیختگان گیلانی و استادان بزرگوار ادبیات و علم و فرهنگ شکل‌دهنده تمدن غنی استان گیلان هستند.

وی با اشاره اینکه خداوند نعمت‌های بزرگی به استان گیلان داده است تصریح کرد: انسان‌های فرهیخته از مهم‌ترین ثروت‌های گیلانی هستند و طبیعت بی‌نظیر و موقعیت جغرافیایی عالی از دیگر موهبات الهی به مردم گیلان است.

سالاری با اشاره به اینکه باید از سرمایه‌های گیلان به‌درستی استفاده کرد گفت: می‌توان از مجموعه سرمایه‌های عظیم گیلان در راستای ایجاد رفاه و آسایش برای مردم بهره برد زیرا در تدوین این سرمایه‌ها موفقیت زیادی کسب نشده است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه باید از نظر و دانش فرهیختگان گیلانی در راستای تلاش برای بهبود زندگی مردم بهره برد افزود: استان گیلان از نظر طبیعت بارندگی و سرمایه نیروی انسانی در کشور برتر است.

استاندار گیلان با اشاره به پیشینه استان گیلان و انسان‌های بزرگی که با نگاه فاخر خود و احساس مسئولیت در گیلان ارزش‌آفرینی کردند تصریح کرد: باید از این جمع فرهیخته بیشتر بهره برد و در راستای معرفی آنان تلاش کرد.

سالاری با بیان اینکه سد منجیل به تنهایی پاسخگوی نیازهای آبی استان گیلان نشده است گفت: قبل از احداث سد منجیل، مردم با شیوه‌های مختلف از آب بهره‌برداری می‌کردند و با وجود اینکه سطح کشت کمتر بود ولی به خوبی مدیریت شد.

وی با اشاره به 3 هزار آب‌بندان به دست مردم و افزایش تعداد آب‌بندها بیان کرد: با وجود اینکه در استان گیلان از نزولات جوی مناسب و سد منجیل برخوردار هستیم ولی همواره در بخش کشاورزی با مشکلات کم‌آبی روبه‌رو هستیم.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه باید مشکلات سد منجیل برطرف شود تصریح کرد: بیش از 50 رودخانه در استان گیلان داریم که به‌درستی سامان‌دهی نشده و تلفات جانی و مالی زیادی را به بار می‌آورد.

سالاری با اشاره به اینکه باید از نعمت‌ها و سرمایه‌های طبیعی استان گیلان به بهترین نحو بهره برد اظهار داشت: رودخانه‌ها از نعمت‌های خداست که در صورت عدم استفاده بهینه و درست، میزان آسیب‌ها افزایش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه استان گیلان سرشار از ظرفیت‌های گردشگری و تمدن غنی فرهنگ و هنر است خاطرنشان کرد: مرحوم محمد معین، استاد محمد روشن و دیگر اساتید سرمایه‌هایی به‌شمار می‌روند که باید در حفظ آنان کوشا بود.

انتهای پیام

ارسال نظرات