خبرهای داغ:
استاندار هرمزگان در ایین افتتاح نمایشگاه هفته پژوهش:
استاندار هرمزگان در آیین افتتاح هفته پژوهش گفت: آینده کشور در گروه پژوهش نسل جدید بوده وبرای رسیدن به این مهم بشدت نیازمند پیوند میان صنعت ودانشگاه هستیم.
کد خبر: ۹۰۹۰۷۲۲
|
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱
 
 آینده کشور در گرو پژوهش نسل جدید است/ نیازمند پیوند صنعت و دانشگاه هستیم

به گزارش سرویس  بسیج علمی خبرگزاری بسیج از هرمزگان؛ فریدون همتی استاندار هرمزگان ظهر امروز در افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی که در سالن گفتگوی تمدن ها برپا شده بود اظهار داشت: لازم است که دانش اموزان به مطالعه و پژوهش و قلم زدن عادت کرده و یک همگرایی میان آنها و مراکز پژوهشی و علمی ایجاد نماییم.
وی افزود: پژوهشگران جوان باید راه و روش مناسب را برای حل مسایل پیدا نموده و این مستلزم آن است که خودشان به دنبال آن بروند، در زمینه کارهای پژوهشی در مدارس کارهای بزرگی در حال انجام است و اینده ایران در گروه آینده پژوهشی و پژوهش نسل جوان است اما این کافی نیست.


 

استاندار هرمزگان تاکید کرد: باید در این هفته تلاش کنیم که نمونه های برجسته را در معرض دید عموم قرار داده و به جامعه معرفی کنیم و دیگران ببینند که  جوانان و دانش آموزان هرمزگان چه قابلیت ها و خلاقیت هایی در حوزه علمی و پژوهشی دارند.
همتی افزود: قدرت خلاقیت انسان پایانی ندارد و بستگی به فرد دارد که چقدر از این قدرت می تواند استفاده کند و برای خلق اثار جدید و طرح های نو استفاده کرده و آنرا در مسیر تولید انبوه علم بکار گیرد. 
استاندار هرمزگان بیان داشت: برکسی پوشیده نیست که کارهای پژوهشی پرهزینه و حوصله بر است باید بخش پژوهش نگاه اقتصادی نداشته و در این هفته تمام فعالیتهای علمی به معرض دید گذاشته می شود که بیانگر این است که هرمزگان از روند قابل قبولی برخوردار است اما انتظار است که بیشتر شود ماهم وظیفه داریم زیرساختهای علمی را برایشان فراهم کنیم تا آینده استان بدست جوانان و نوجوانان صاحب ایده و طرح های اجرایی و علمی رقم بخورد .
وی در پاسخ به این سوال که چه امکاناتی برای پژوهشگران د راستان فراهم شده بیان داشت: یکی از کارهایی که باید انجام بدهیم قرار دادن تسهیلات دراختیارمخترعان است که زمینه ان فراهم شده و دیگری  ارتباط با بنگاههاست اقتصادی تا این پژوهشگران و صاحبان طرح و ایده  پشتیبانی شده و بتوانند نمونه های علمی را در مقیاس زیاد به تولید انبوه برسانند و بنده همین جا اعلام می کنم که بایستی  در تمام حوزه های کشاورزی، ابزیان و... پیوند مستحکمی بین صنعت و دانشگاه برقرار شود .

ارسال نظرات