خبرهای داغ:
جوجه «هدهد» به عنوان پرنده قرآنی و نماد خبر رسانی طرح پوستر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان شد.
کد خبر: ۹۰۹۰۷۲۳
|
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، پوستر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان با حضور مینو پدرام دبیر و نیکی مظفری مشاورهنری دومین دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان  در سالن جلسات کارگروه ساماندهی مد ولباس رونمایی شد.

صادق خداپرست طراح پوستر این دوره از برگزاری جشنواره کودک در این مراسم، گفت: با توجه به اینکه مهمترین هدف دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک معرفی طراحان و تولید کنندگان لباس کودک و نوجوان است در طرح کلی پوستر از یک جوجه هدهد به عنوان پرنده قرآنی و نماد خبر رسانی استفاده شده است.

وی با بیان اینکه در طرح اصلی بدن پرنده هدهد از نقاشی‌های کودکان استفاده کرده است، افزود: فرم اصلی پرنده هدهد از طرح بته جقه ایرانی استخراج شده است و بر روی پر و بال این پرنده تمام طیف‌های رنگی دیده می شود و در نگاه کلی شکل اصلی جوجه هدهد به صورت یک تکه پارچه از ملحاقات لباس کودک تعریف شده است که طرح خط چین دورآن، نماد دوخت را به ذهن بیننده القا می کند.

وی با اشاره به شعار این دوره از جشنواره «از کودکی خوب بپوشیم» نیز خاطرنشان کرد: حق کودکان است که از کودکی خوب بپوشند و لباس هایی را به تن کنند که در خور شخصیت کودکی آنها باشد.

سید مهدی جعفری مدیر روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس نیز در این جلسه، گفت: امسال سال دوم طراحی پوستر جشنواره لباس کودک و نوجوان است. از بین 10 طرحی که در جلسه شورای سیاست گذاری جشنواره امسال مورد بحث و بررسی قرار گرفت طرح صادق خداپرست تایید شد.

مینو پدرام دبیر دومین جشنواره ملی طراحی پارچه و لباس کودک و نوجوان نیز اظهار داشت: انتخاب پرنده هدهد درایت و هوشمندی طراح را می رساند چرا که در تصور ما ایرانی‌ها، هد هد مرغی افسانه‌ای است که نماد دانایی به شمار می‌رود و در انتخاب شعار جشنواره امسال نیز سعی کرده‌ایم جمله‌ای عامیانه و خودمانی را انتخاب کنیم و به والدین کودکان بگوییم که در انتخاب جنس و رنگ لباس کودکان خود دقت کنند./فارس

انتهای پیام/

ارسال نظرات