رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی گفت: طی تلاش‎هایی که صورت دادیم با دستگاه‎های مختلف از لحاظ بودجه‎ای به اعتمادسازی رسیده‎ایم تا فضای چانه‎زنی از بین برود.
کد خبر: ۹۰۹۰۷۴۸
|
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان، داود بهبودی در دیداری که به همراه معاونین و مدیران سازمان با استاندار آذربایجان‎شرقی داشت اظهار کرد: ما قصد داریم طوری در استان نقش ایفا کنیم که بسیاری از دغدغه‎ها متوجه استانداری نشود و استاندار محترم نیز برخی از مسوولیت‎ها را به خود ما محول کنند.
وی افزود: کاهش سهم اقتصادی و جمعیتی استان پیام و هشداری است برای فعالان اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و همچنین مسوولان نظام اداری.
بهبودی متذکر شد: با خروج سرمایه، تخصص و نیروی انسانی شاهد کاهش تراز کمی و کیفی نیروی انسانی در بلندمدت خواهیم بود که این مسئله بر IQ استان نیز تاثیرگذار خواهد گذاشت و ما به عنوان سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی که عمدتا نقش تنظیم، تطبیق، راهبر، متولی و رصدگر توسعه دارد باید با این پدیده‎ها مقابله کنیم.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی در عین حال بر لزوم تزریق امید، اعتماد و نشاط در جامعه تاکید کرد و گفت: رویکرد ما برای مقابله با محدودیت‎ها این است که مسئله محور حرکت کنیم تا با ایجاد گشایش‎هایی با بن‎بست مواجه نشویم.
وی خاطرنشان ساخت: طی تلاش‎هایی که صورت دادیم با دستگاه‎های مختلف از لحاظ بودجه‎ای به اعتمادسازی رسیده‎ایم تا فضای چانه‎زنی از بین برود.
در این دیدار معاون هماهنگی امور بودجه سازمان شاخصمندی، اثربخشی و کارآیی را از جمله اهداف بودجه‎ای استان برشمرد و گفت: صحت، دقت و تعامل پیش‎فرض این هدف است.
وحید جلالی تاکید کرد: بحث چانه‎زنی که قبلا در اذهان جا افتاده بود، امروز تا حد زیادی از بین رفته است.
وی توضیح داد: اعتبارات عمرانی را از اهداف سالانه به اهداف بلندمدت تغییر داده‎ایم تا استان از روزمرگی خارج شود.
جلالی گفت: از پروژه‎های آبی به سمت آبخیزداری حرکت می‎کنیم تا جلوی عوارض سدسازی را بگیریم.
معاون هماهنگی امور بودجه سازمان همچنین به مواردی مثل ورود به بحث بازآفرینی شهری، غربالگری پروژه‎های عمرانی و تعیین اولویت پروژه‌ها، مناسب‎سازی محیط اداری برای معلولان، پیگیری راه‎اندازی زندان جدید تبریز و تأسیس مرکزی برای اشتغال و حرفه‎آموزی زندانیان اشاره کرد.
معاون توسعه و برنامه‎ریزی سازمان نیز در این جلسه به تدوین برنامه‎های بلندمدت و میان‎مدت استان و آمایش سرزمینی اشاره کرد و از تهیه اکوسیستم خلاقیت و نوآوری و SDI استانی خبر داد.
دکتر محمدزاده افزود: سهم بخش خصوصی از اقتصاد در استان ما بیشتر از سایر استان‎ها است.
فرج‎زاده، معاون آمار و اطلاعات سازمان نیز با مرور طرح‎های آماری اجرا شده و در دست اجرای استان از تلاش این معاونت در جهت ثبتی مبنا کردن اطلاعات خبر داد.
مهندس میرزایی، مدير نظام فني و اجرايي استان نیز با اشاره به فعال بودن شوراي فني استان، از عملکرد كارگروه‌های پيمان و ارزيابي صلاحيت مشاوران و پيمانكاران گزارشی ارائه کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان نیز در تشریح فعالیت‌های سازمان در زمینه تحول اداری گفت: تعداد 782 دستگاه اجرایی، 656 موسسه مالی اعتباری، 12 دانشگاه دولتی، 34 شعبه دادگستری، یک هزار و 945 دهیار، 63 شهرداری و 44 بخشداری در استان فعالیت و روزانه 34 هزار و 808 نفر به دستگاه‎های دولتی استان مراجعه می‏کنند.
دکتر فتح‎زاده متذکر شد: برداشت‎های اولیه نشان می‎دهد رضایتمندی مردم از دستگاه‎های دولتی دچار چالش بوده و سرمایه اجتماعی بین نهادی و بین مردم و نهادها ضعیف است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها