استاندار آذربایجان‎شرقی بر لزوم تشکیل شورای راهبری توسعه استان تاکید کرد و گفت: مشکل اصلی ما نبود الگوی توسعه است و نخبگان و متفکران توسعه باید خط مشی توسعه استان را تعریف کنند.
کد خبر: ۹۰۹۰۸۳۷
|
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان،  محمدرضا پورمحمدی در نشست کاری مشترک با رئیس و معاونان سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان، اظهار کرد: ما باید به بحث سیاستگذاری توجه داشته باشیم و هشدارهایی مثل پیری جمعیت و نرخ پایین بیکاری را که حاکی از مهاجرت نیروی انسانی فعال است، جدی بگیریم.
وی تاکید کرد: باید آینده مطلوب استان را ترسیم کنیم و معمار آینده باشیم و به سناریوهای توسعه استان بیندیشیم.
پورمحمدی با بیان اینکه هر برنامه‏‎ای بهتر از بی‏ برنامگی است، بر پیگیری و نظارت بر اجرای برنامه‏‌ها تاکید کرد.
استاندار آذربایجان‎شرقی تصریح کرد: لازم است رویه‎ها و فرایندها را اصلاح کنیم تا شفافیت امور بالا رود و به قدرت جهت‎دهی و مدیریت افکار مسلط باشیم.
پورمحمدی ابراز داشت: کل سیستم و جامعه ما گرفتار روزمرگی بوده و عملکرد سیستم و دستگاه‎ها با برنامه‎های مصوب فاصله زیادی دارد؛ سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی باید به عنوان مغز متفکر توسعه استان عمل و مسیر توسعه استان را هموارتر کند.
استاندار آذربایجان‎شرقی بر لزوم تشکیل شورای راهبری توسعه استان تاکید کرد و گفت: مشکل اصلی ما نبود الگوی توسعه است و نخبگان و متفکران توسعه باید خط مشی توسعه استان را تعریف کنند.
در این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی با اشاره اجمالی به عملکرد این سازمان در چند سال گذشته ابراز داشت: طی تلاش‎هایی که صورت دادیم با دستگاه‎های مختلف از لحاظ بودجه‎ای به اعتمادسازی رسیده‎ایم تا فضای چانه‎زنی از بین برود.
داود بهبودی در عین حال بر لزوم تزریق امید، اعتماد و نشاط در جامعه تاکید کرد و گفت: رویکرد ما برای مقابله با محدودیت‎ها این است که مسئله محور حرکت کنیم تا با ایجاد گشایش‎هایی با بن‎بست مواجه نشویم.
معاونان سازمان مدیریت و برنامه‏ریزی استان نیز در این جلسه به تشریح عملکرد و بیان نکته نظرات و دیدگاه‏های خود در ارتباط با مباحث توسعه‎ای استان پرداختند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها