مدیر جهاد کشاورزی بستان آباد گفت: این شهرستان با تولید بیش از دوهزار تن قارچ خوراکی در 64 واحد تولیدی صنعتی، نیمه صنعتی و خانگی رتبه نخست آذربایجان شرقی را در این زمینه دارد.
کد خبر: ۹۰۹۰۸۳۹
|
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، شهرام ایرانی پور در گفتگو با خبرنگاران اظهارداشت: شرایط اقلیمی خاص  بستان آباد در کنار آموزش های ترویجی کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی، این منطقه را برای تولید قارچ خوراکی مساعد کرده است.
وی گفت: وجود 60 واحد تولیدی قارچ خانگی در این شهرستان با مرکزیت روستای آلانق و تشکیل شرکت تعاونی تولید کنندگان قارچ و احداث واحدهای خانگی در اقتصاد و اشتغال زنان روستایی کمک شایانی کرده است.
ایرانی پور با بیان اینکه مساحت کل واحدهای تولید قارچ شهرستان حدود یک هکتار است و اشتغال مستقیم و غیر مستقیم آن به حدود هزار نفر می رسد، افزود: مدیریت شهرستان جهت ایجاد اشتغال پایدار در روستاها از توسعه واحدهای تولید قارچ حمایت می کند.
وی با اشاره به مسایل و مشکلات تولید کنندگان قارچ خوراکی از جمله نبود کارخانه های تولید کمپوست و فرآوری قارچ و نوسانات قیمت بازار ابراز امیدواری کرد: حل این معضلات موجب افزایش تولید و اشتغال در این شهرستان شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها