خبرهای داغ:
مسئول امور هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند
مسئول امور هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اولویت فعالیت‌ها هنری بر حمایت و تقویت گروه‌های نمایشی است که این امر می‌تواند با برگزاری کارگاه‌های آموزشی، اجراهای عمومی و ایجاد فرصت برای جوانان مستعد برای تولیدات محتوایی محقق شود.
کد خبر: ۹۰۹۰۸۵۴
|
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴

تقویت و حمایت از گروه‌های نمایشی در اولویت فعالیت‌های هنری استبه گزارش خبرگزاری بسیج از نهاوند، جلسه هم اندیشی و برنامه‌ریزی حوزه نمایشی شهرستان با حضور کارگردانان، نویسندگان، بازیگران و فعالان نمایش شهرستان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند برگزار شد.

مسئول امور هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند در این جلسه گفت: سیاست این حوزه و اولویت فعالیت‌ها هنری بر حمایت و تقویت گروه‌های نمایشی است که این امر می‌تواند با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در بخش‌های مختلف از جمله کارگردانی، نویسندگی و... و برگزاری اجراهای عمومی برای نمایش‌ها و ایجاد فرصت برای علاقمندان و جوانان مستعد و علاقمند برای تولیدات محتوایی محقق شود.

بحیریی افزود: تولید و اجرای عمومی 6 نمایش در سه ماه گذشته، کسب عناوین برتر توسط گروه نمایشی دریا در بخش کارگردانی، بازیگری، نویسندگی و موسیقی به کارگردانی و نویسندگی آقای اتابک مهراد در جشنواره بین المللی مهر کاشان و... می‌تواند نشانگر توجه ویژه به این امر باشد.

وی بیان کرد: برگزاری کارگاه آموزشی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در شهرستان و استان می‌تواند به رشد و تقویت بیش از پیش هنر نمایش در نهاوند کمک کند.

مسئول امور هنری و سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند از برنامه‌ریزی به منظور برگزاری ویژه برنامه‌های متناسب و شایسته با برگزاری جشن‌های چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی در شهرستان خبر داد و افزود: با توجه به مصادف بودن دهه مبارک فجر با ایام شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) برنامه‌ریزی‌ها به نحوی است که قبل و بعد از ایام شهادت شاهد ویژه برنامه‌های شاد و متنوع در شهرستان خواهیم بود.

وی از هنرمندان بخش‌های مختلف دعوت کرد تا با همکاری با این اداره در تولید آثار محتوایی و آموزش علاقمندان و هنر دوستان به کمک این اداره بشتابند.

مجری طرح‌های نمایشی شهرستان نهاوند نیز در ادامه گفت: کار تئاتر سخت است و در اساس تولید کردن و خلق کردن سخت است و این امر مستلزم هزینه کردن است؛ هزینه‌ای که با مادیات و عمر آدمی سر و کار دارد و تنها عشق و علاقه است که همه ما را به این سمت کشیده و می‌کشاند.

مسعود رضی در ادامه ضمن اشاره به ظرفیت‌های موجود در حوزه نمایش شهرستان گفت: با نگاه جدیدی که در این حوزه می‌بینیم به طور قطع شاهد رشد و تقویت هنرهای نمایشی در شهرستان خواهیم بود.

وی نبود تجهیزات و امکانات در سالن نمایش و کارگاه تئاتر، نبود متنهای نمایشی، عدم برگزاری کلاس‌های آموزشی و عدم درآمدزایی را از مشکلات عدیده حوزه نمایش شهرستان دانست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات