در هشت ماهه سالجاری تعداد 302 فقره جواز تاسیس صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال 14 درصد رشد را نشان می دهد.
کد خبر: ۹۰۹۰۸۸۷
|
۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شاتانیوز ، رئیس اداره طرح­ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در هشت ماهه سال جاری تعداد 302 فقره جوازتاسیس با پیش بینی سرمایه گذاری سه هزار و 444 میلیارد تومان صادر شده است.
اکبر منصوری عنوان کرد: درصورت اجرایی شدن این تعداد جواز تاسیس صادر شده برای پنج هزار و 145 نفر بصورت مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.
وی خاطر نشان ساخت: جواز تاسیس های صادر شده در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ تعداد 14 درصد و از لحاظ اشتغالزایی 329 درصد رشد را نشان می دهد.
رئیس اداره طرح­ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: در هشت ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیشترین افزایش درخواست سرمایه گذاری در زمینه لوازم خانگی با 50 درصد و تولید زغال از ضایعات چوب با 450 درصد بوده است.
منصوری گفت: رشد چشمگیر در حوزه مونتاژ لوازم خانگی در راستای آغاز ثبت نام زمین در منطقه ویژه اقتصادی بانه بوده و امید است با تکمیل زیر ساختهای منطقه، زمینه ایجاد اشتغال بیش از پیش در این شهرستان فراهم شود.
وی همچنین به رشد قابل توجه درخواست برای صدور جواز تاسیس تولید زغال صنعتی از ضایعات چوب در شهرستانهای بانه و مریوان اشاره کرد و گفت: این رشد قابل توجه تقاضا به واسطه دسترسی به بازار عراق بوده است.
رئیس اداره طرح­ها و برنامه ریزی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان یادآور شد: با توجه به نوسانات ارز در سال جاری و با وجود مشکلات عدیده ای که بخش اقتصادی کشور بدلیل اعمال و تشدید تحریم های ظالمانه با آن مواجه شد، شاهد رشد مثبت تقاضا برای صدور مجوزهای صنعتی بوده ایم که این نشان از امیدواری، رغبت و عزم فعالان بخش اقتصادی کشور در خصوص اشتغالزائی و گذر از شرایط سخت کنونی دارد.

ارسال نظرات