خبرهای داغ:
روزنامه نگار مقیم آمریکا:

ایران نظام مقتدر دو قطبی را برهم زد/ اقتدار آمریکا به چالش کشیده شد

روزنامه نگار مقیم آمریکا گفت: تنها دغدغه آمریکا درباره ایران این است که نظام مقتدر دو قطبی شرقی و غربی را برهم زده و خواستار زیست مستقل براساس مبانی معرفت شناختی خود شده است.
کد خبر: ۹۰۹۰۹۸۱
|
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، داریوش سجادی، روزنامه نگار مقیم آمریکا در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در نشست دانشجویی با موضوع «استکبارستیزی، ضرورت یا بار اضافه بر شانه‌های انقلاب؟» برگزار شد، برخی تجربیات و مشاهدات خود از جامعه آمریکایی را با دانشجویان در میان گذاشت و اظهار کرد: نظام اجتماعی آمریکا مبتنی بر لیبرالیسم فلسفی است که اگر بخواهیم آن را در یک جمله خلاصه کنیم، یک نحله فکری است که فاقد مکانیزم لازم برای ارزش گذاری بر کنش‌های فردی و اجتماعی است.


سجادی با بیان اینکه جامعه آمریکا به دلیل نبود این مکانیزم، تکیه خود را روی رسالت لذت قرار داده است، گفت: به همین دلیل به شهروند این حق را می‌دهد که از هر شیوه‌ای لذت خود را به دست آورد.


روزنامه نگار مقیم آمریکا ادامه داد: جامعه آمریکا در واقع یک نوع اباحه سالاری را به رسمیت شناخته است که این موضوع را ریجارد نیکسون، یکی از روسای جمهور آمریکا در کتاب «در صحنه» به این موضوع اشاره می‌کند.


وی تصریح کرد: شهروند ایالات متحده اگر پول داشته باشد، همه فضائل اخلاقی را هم دارد و اگر بدون پول داشتن این فضائل را داشته باشد، دیده نمی‌شود چراکه پول مبنای منزلت شهروندی است. شهروند می‌تواند با پول لذتی را که لیبرالیسم فلسفی به او عرضه کرده، به دست آورد.


سجادی با بیان اینکه آمریکا کشوری است که در آن یک شهروند برای پاک زیستن آزاد است، اما برای ناپاک زیستن مجبور، ادامه داد: مکانیزم‌های اجتماعی و رسانه‌ای در آمریکا به گونه‌ای تعبیه شده که به صورت قهری، شهروند را به سمت ناپاکی هل می‌دهد، چون ناپاکی در این کشور تجارت است و با آن پول می‌سازند.


وی با اشاره به اینکه نهضت امام خمینی (ره) در چنین فضایی ظهور کرد، گفت: پیرمردی مذهبی در قامت مرجعیت شیعه در خاورمیانه کشوری شیعی و انقلابی را مدیریت کرد و به پیروزی رساند و توانست با شعار «نه شرقی و نه غربی» که در واقع شعار نفی سلطه شرق و غرب بود، جمهوری اسلامی را تأسیس کرد.به همین اعتبار ایران از بدو تأسیس در کانون خصومت آمریکا قرار گرفته است.


وی تأکید کرد: آمریکا نه نگرانی از انرژِ هسته‌ای ایران دارد، نه دغدغه‌های حقوق بشری سران آمریکا قابل باور است، نه ادعا‌های آمریکا درباره تروریسم در ایران پذیرفتنی است. تنها دغدغه آمریکا این است که ایران نظام مقتدر دو قطبی را برهم زده است.


سجادی تصریح کرد: ایران اقتدار آمریکا را به چالش کشیده. در دنیایی که پذیرفته بود بین مسکو و واشنگتن راه سومی وجود ندارد، خواستار زیست مستقل براساس مبانی معرفت شناختی خود شده بود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار