دبیر کمیته فناوران برتر استان البرز و معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی کرج گفت: هشت طرح برتر و فناورانه پژوهشی ارایه شده در پنجمین نمایشگاه استانی هفته پژوهش و فناوری البرز انتخاب و معرفی شدند.
کد خبر: ۹۰۹۱۰۵۶
|
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، سید احسان شیرنگی روز سه شنبه در پنجمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان البرز که در پردیس کرج دانشگاه خوارزمی واقع در منطقه حصارک کرج برگزار شد، در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: 120 طرح پژوهشی با رویکرد تجاری به دبیرخانه نمایشگاه پژوهش استان ارسال شد که از بین آن ها حدود 35 طرح به مرحله داوری رسید.

 هشت طرح برتر و فناورانه پژوهشی استان البرز انتخاب شدند

وی اظهار داشت: در بخش داوری که درمحل این نمایشگاه برگزار شد، از بین این 35 طرح پس از ارزیابی در نهایت هشت طرح به عنوان طرح های برتر استان انتخاب شدند.

شیرنگی با بیان اینکه یکی از برنامه ها در سال جاری حمایت ازاین هشت طرح پژوهشی است، گفت: این طرح ها نباید رها شوند و با حمایت ویژه در تلاش برای تجاری سازی آنها هستیم.

وی بیان داشت : بخشی از این طرح ها را توسط دانشجویان و بخشی توسط هیات علمی دانشگاه ها اجرا شده که در انتخاب این طرح ها تلاش شد آثاری که رویکردشان حل مشکل جامعه و کشور است برگزیده شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ادامه داد: یکی از اهداف انتخاب آثار برتری پژوهشی جلوگیری از خروج ارز از کشور و واردات بی رویه می باشد.

وی با بیان اینکه نگاه اصلی ما دانش محور بودن طرح می باشد، افزود: یکی از این طرح ها، دستگاه «اسکنر درخت» است که میزان توخالی بودن و یا حفره موجود در تنه درخت را مشخص می کند.

شیرنگی گفت: از این دستگاه برای شناسایی درختانی که در زمان طوفان و تندبادها به علت توخالی بودن ساقه دچار سقوط می شوند ،کاربرد دارد.

وی افزود: در طرحی دیگر یک کوره ی خورشیدی ابداع شده که با جذب نور خورشید درجه حرارت را تا یک هزار درجه گرما در کانون افزایش می دهد.

شیرنگی تولید کیت استخراح «دی .ان .ای » DNA را عنوان طرح دیگر منتخب عنوان کرد و ادامه داد: با ساخت این کیت نیاز شدید ما به واردات از بین می رود و مزیت اصلی این طرح تجاری شدن آن می باشد.

معاون پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج اضافه کرد: به همین منظور یکی از برنامه های این دانشگاه حمایت تلاش برای بازاریابی و فروش محصول مخترعان است.

شیرنگی افزود: در برنامه هفته پژوهش امسال دانشگاه آزاد که هفته آینده برگزار می شود از هفت محصول جدید دانش بنیان رونمایی می شود.

وی یادآور شد که در دانشگاه آزاد کرج حدود 16 هسته فناور و 10 شرکت دانش بنیان فعالیت می کنند.پنجمین نمایشگاه استانی هفته پژوهش و فناوری البرز با 170 غرفه از 24 تا 28 آذرماه جاری در پردیس کرج دانشگاه خوارزمی دایر می باشد.علاقه مندان می توانند از این نمایشگاه همه روزه از ساعت 9 صبح تا 16 بازدید کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها