دانش آموزان استان البرز در قالب یک برنامه آموزشی با نام « من فرهنگ و آئین باستانی ایران را دوست دارم و به آن افتخار می کنم» با آداب و رسوم شب یلدا آشنا شدند.
کد خبر: ۹۰۹۱۰۶۱
|
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج ، مسعود مهرانی نیا معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: این برنامه با هدف ترویج فرهنگ کهن ایرانی، تحکیم روابط خانوادگی و توجه دانش آموزان در پاسداشت از فرهنگ وارزش های دینی و تاریخی در جامعه عملیاتی شد.

 دانش آموزان استان البرز با آئین کهن یلدا آشنا شدند

وی با اشاره به اینکه شب یَلدا یا شب چلّه یکی از جشن‌های کهن ایرانی است، خاطرنشان کرد: یلدا بلندترین شب سال است که باید در آن آئین های باستانی از جمله شاهنامه خوانی را پاس بداریم تا فرزندانمان از این آئین کهن شناخت کامل پیدا کنند.

مهرانی نیا بیان داشت: معلمان و مربیان دراین برنامه از چله و جشن‌هایی که در این شب بر‌گزار می‌شود در قالب یک سنت باستانی سخن گفتند.

وی با بیان اینکه دراین برنامه شب یلدا از نگاه جشن و یک گردهمایی خانوادگی برای دانش آموزان مورد بازنگری قرار گرفت ، اضافه کرد: دانش آموزان در این برنامه نسبت به چرایی خوردن آجیل مخصوص، هندوانه، انار نیزشناخت پیدا کردند.

وی تصریح کرد: درقالب این برنامه مسابقه سفره یلدایی ، شعر، عکاسی ، قصه ، داستان نویسی و شاهنامه خوانی نیز در مدارس البرز با عنوان « یلدا آیین کهن ایرانی» فرخوان شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها