خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه با حرکت توحیدی، طرح وحدت در مبدا، معاد و مسیر را برای جوانان و نسل بشر پیاده کنیم گفت: دنیای امروز تشنه است که به آرزوی « جهان بدون خشونت» برسد و این طرح صحیح با جهان شناسی توحیدی قابل حل است.
کد خبر: ۹۰۹۱۰۷۲
|
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان در جلسه گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه  که شب گذشته در حوزه علمیه سفیران هدایت بیرجند برگزار شد ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت معصومه(س) و دکتر مفتح اظهار داشت: وقتی سخن از وحدت به میان می آید چیزی نیست که قرارداد بگذاریم بلکه مسئله اصلی حیات انسانی بر این استوار است.

 وی عنوان داشت: هرچه خارج از وحدت باشد تخلف و گناه است و آثار گناه هم ذلتی است که بشر امروز گرفتارش است و تنها راه، بازگشت به آن چیزی است که خدا بر اساس آن ما را آفریده است. 

اختلافات منشا نفسانی و شیطانی دارد

 عبادی متذکر شد: در خلقت و طبیعت یکی هستیم و خیر و شر، درست و نادرست و زشت و زیبا برای همه یکسان است و اختلافات منشا نفسانی و شیطانی دارد.

وی با بیان اینکه باید از همه استعدادها و امکانات که خدا به ما داده استفاده کنیم تا بشر به جایگاه اصلی اش برسد افزود: وحدت مرحله به مرحله است و در هر مرحله ولو ابتدایی خوب است اما تا به صورت جامع پیاده نشود ثمره شیرین نخواهد داد.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: انسان به گونه ای که خدا آفریده است جسمانی و روحانی دارای دو قطب اما هدفمند است.

هیچ وقت علم تکیه گاه عقیده نمی تواند باشد

وی بیان داشت: آنچه که در بحث جهان شناسی و خود شناسی از آن به علوم تعریف می کنیم بر اساس فرضیه و آزمون و نتیجتاً قدم به قدم تا نیازهای بشر از این طریق برآورده شود. در این روند انسان با علت ها، معلول ها و مرحله ها به قوانین طبیعت دست پیدا می کند و به تکنیک و صنعت می رسد و بارهای زندگی اش را بر آن سوار می کند.

 عبادی ادامه داد: دست یافتن به علوم مختلف برای بشر ضرورت است اما با همه حسنی که دارد هرگز نمی تواند تکیه گاهی برای تفسیر عمل و باید و نبایدهای خودش قرار دهد و خاصیت این علوم در جزئی شناسی جهان نهایت جنبه عملی اش تکنیک و صنعت است که ابزار زندگی را فراهم می کند اما هیچ وقت تکیه گاه عقیده نمی تواند باشد.

وی با بیان اینکه سوالی برای بشر مطرح است که برای چه آمده و بایدها و نبایدها چیست و به کجا می رود گفت: هرگز به علم  قانع نمی شود و از عقل و استدلال استفاده می کند و پا بر ابزار فلاسفه می گذارد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: انسان آنچه که در قد و قامت جهان هستی تا برد عقل شناسایی می کند و برآن به عنوان پشتوانه عملش و فلسفه کار و باید و نبایدهایش تکیه می کند.

جامع ترین دیدگاه فلسفی و مذهبی در جهان شناسی توحیدی است

عبادی اظهار داشت: در بحث های فلسفی در عین حالی که دورنمایی را نشان می دهد هرگز شور و عشق و التزام را به حدلازم مسلم ندارد و ضمن اینکه در جای خودش راه دوری را برای بشر هموار کرده اما آنچه دانش وحدانی و جهان شناسی مذهبی است بشر را به قداستی می رساند و انسان به مکتب خود عشق می ورزد و آن را تکیه گاه قرار می دهد.

وی خاطرنشان کرد: انسان در طی مراحل آنچه را که به عنوان عقیده مذهب و دین مطرح می شود صحیح می داند  و پای استدلال است و جامع ترین دیدگاه فلسفی و مذهبی در جهان شناسی توحیدی است.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه همه کثرات در جهان شناسی توحیدی به وحدت در می آید گفت: از جهت جهان شناسی بسیاری از مسائلی که در الفاظ و تفسیر واژگانش یک هزار و 400 سال پیش در آیات و احادیث دینی آمده که هنوز خیلی ها در معنی و مفهوم وحدت حوزه و دانشگاه  مانده اند چون دنبالش نبودند.

وی تأکید کرد: جهان شناسی توحیدی است که همه عالم را بر اساس حکمت و دارای مبدایی مقدس و مقصدی تمام راهنمایی می کند و به عنوان اشرف مخلوقات همه فضایل را در بشر به کمال می رساند.

وحدت مبتنی بر عدالت بشر را به نیک بختی می رساند

عبادی با بیان اینکه در هر مرحله ای از وحدت ارزشمند است افزود: آن وحدتی که در جهان بشریت باید هر چیزی به اندازه خودش و در جای خودش قرار بگیرد که همان معنی عدل زاییده مکتب توحید است. تنها در چنین صورتی بشر به نیک بختی می رسد.

 وی با بیان اینکه همه علوم مفید علوم اسلامی می شود گفت: خداوند عالم را عبث نیافریده همه چیز بر سر جایش لازم بوده و اقتضای دین بوده است پس هر چیزی که در جای خودش و به اندازه خودش به کار گرفته شود دینی است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: در فقه وقتی وظایف حکومتی و جامعه دینی را مشخص می کند می فرماید آنچه از صناعات در جامعه ضرورت دارد ایجادش واجب است و این به تمام زندگی بشر سرایت می کند.

وی با بیان اینکه همه سازمانها متشکل از بخش های مختلف هستند اما از هم جدا نیستند و هدف واحد دارند گفت: با توجه به این سرنوشت، خیر و شر و ارزش و ضد ارزش ها برای بشر واحد هستند در برخی موارد آدابشان فرق می کند.

پیامبران بشارت دهندگان حفظ وحدت هستند

عبادی خاطرنشان کرد: همه پیامبران برای این مبعوث شده اند که بشارت دهند که راهتان مسیر وحدت، ایده همان هدف و مسیر از مبدأ تا معاد است را حفظ کنید و از هم جدا نشوید. مسائلی که در جامعه بشری می بینیم به دلیل تخلف از این پیام الهی است.

وی تأکید کرد: وقتی با این دید نگاه کنیم که هر کس بر حسب نیاز در نقطه خاص به هر علم مفیدی که مجهز است و به هر عمل مفیدی که مکلف است جامعه را بسازیم جامعه به هدف می رسد .

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه ما حوزه جدا و دانشگاه جدا نداریم اما هر کدام تخصص جدا ندارد اما در هدف متحد هستند یادآور شد: شهدایی که تقدیم نظام اسلامی شدند تحصیلات دانشگاهی، حوزوری و یا نظامی و غیره در کنار هم کار کردند و جامعه را به مقصد رساندند.

وحدت قوا در مسیر الهی ارزشمند است

وی ادامه داد: وصول به این وحدت و یگانگی در صورتی که همه در جای خودشان ارزشمند مشروط هستند. تمام علوم و خدمات باید خدایی باشد آن وقت همه علم های مفید دینی و الهی است.

 عبادی با بیان اینکه  این فرصت های طلایی در نظام اسلامی پیش آمده است گفت:  نشست ها و کرسی های آزاد اندیشی فعالتر شود و کارهای ارزشمند دینی را استخراج کنیم و همه به سمت یک هدف که خلاصه در کشور و استان نیست بلکه مشکل جهان بشریت حرکت کنیم.

بهترین فرصت برای هدایت بشر امروز مهیاست

وی اظهار داشت: بشر امروز از مکتب های مادی نفسانی و شهوانی سرخورده شده است.  بهترین فرصت برای هدایت بشر امروز و جوانان اروپایی آمریکایی است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نامه هایی که رهبر انقلاب برای جوانان غرب فرستادند افزود: دنیای امروز تشنه این است که به آرزوی «فردای جهان بدون خشونت» برسد و این طرح صحیح با جهان شناسی، دین شناسی و توحیدی قابل حل است و راهکار دارد.

وی ادامه داد: این نوع جهان عاری از خشنونت تنها با عمل به مکتب الهی ممکن است چون خدا به همه نیازهای بشر آگاه است، همه خیر بشر را می خواهد و دین خدا رحمت برای بشر است.

عبادی با بیان اینکه دست همت بالا زنیم و با حرکت توحیدی، طرح وحدت نوع انسان در مبدا، معاد و مسیر را برای جوانان و نسل بشر پیاده کنیم گفت: شیوه های ایجاد سرگردانی و پوچی که از هدایای فرهنگ غرب است را تبدیل به ایمان و اطمینان کنیم که مواد اولیه دست خود ما است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها