برگزاری یادواره «عاشورائیان جاوید تاریخ» در اراک

دبیر کمیته اجلاس بانوان کنگره نقش ملی حضرت امام خمینی(ره) و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: یادواره «عاشورائیان جاوید تاریخ» با هدف تبیین نقش بی‌بدیل بانوان در شکل‌گیری انقلاب و پیروزی آن و همچنین دوران دفاع مقدس برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۱۰۸۰
|
۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

راضیه مجاوری، دبیر کمیته اجلاس بانوان کنگره نقش ملی حضرت امام خمینی(ره) و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی در دفاع مقدس از برگزاری یادواره «عاشورائیان جاوید تاریخ» با رویکرد بانوی مقاومت با همکاری دبیرستان شاهد زینب کبری(س) خبر داد و گفت: این یادواره با هدف تبیین نقش بی‌بدیل بانوان در شکل‌گیری انقلاب و پیروزی آن و همچنین دوران دفاع مقدس برگزار شد.

وی با تاکید بر ضرورت تبیین نقش زنان در شکل گیری انقلاب و دفاع مقدس برای نسل جوان گفت: زنان و بانوان جامعه در انقلاب اسلامی دوشادوش مردان انقلابی در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی حضور داشتند و در شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی بسیار محوری و مؤثر عمل کردند همچنین این قشر از جامعه در دوران دفاع مقدس نقش مهمی در پشتیبانی از جبهه‌ها داشتند.

دبیر کمیته اجلاس بانوان کنگره نقش ملی حضرت امام خمینی(ره) و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی تصریح کرد: زنان با الگوگیری از حضرت زینب(س) در هر زمینه‌ای در شکل گیری و دفاع از انقلاب اسلامی نقش مهمی را ایفا کردند و چه بسا که نقش آنان پایین‌تر از مردان نبوده است.

مجاوری با اشاره به اینکه استحکام و مقاومت مادران، همسران و بانوان در عرصه‌های مختلف از موضوعات مغفولی است که به شیوه مختلف و قالب‌های متنوع به آن باید پرداخت، گفت: به منظور تبیین نقش زنان در انقلاب و دوران دفاع مقدس برنامه‌های فرهنگی متعددی در دستور کار قرار گرفته است، در همین راستا یادواره «عاشورائیان جاوید تاریخ» برگزار شد.

وی افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا در شرایط کنونی که دشمن با هجمه فرهنگی به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند، راهکاری موثر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

مجاوری تصریح کرد: یکی از اهداف ما در مشارکت نسبت به برگزاری این یادواره با رویکرد بانوی مقاومت، گفتمان سازی در راستای برگزاری هدفمند و هویت ساز یادواره های دانش آموزی بوده و بی شک تربیت نسل آینده با هویت مستقل، عزتمند، دینی و دارای شاخصه های ممتاز و جریان ساز و موثر در شکل گیری تمدن نوین اسلامی، نیازمند بهره گیری از ظرفیت هویتی انسان ساز بانوان موثر و تاریخ ساز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بوده و این بسترها بهانه هایی برای ترویج و تببین این مسئله مهم و ویژه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات