مدیر امور اعتباری بانک مسکن اعلام کرد
مدیر امور اعتباری بانک مسکن از رشد 50.6 درصدی حجم تسهیلات پرداختی از سوی بانک مسکن طی هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۰۹۱۱۳۹
|
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، محمد حسن علمداری مدیر امور اعتباری بانک مسکن حجم تسهیلات منعقده و اعطایی (در قالب طرح مسکن مهر و غیر از طرح مسکن مهر) طی هشت ماهه نخست سال جاری را معادل 341 هزار و 421 فقره اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال 96 معادل 50.6 درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به کارنامه تسهیلات منعقده و اعطایی بانک مسکن در هشت ماه ابتدایی سال جاری عنوان کرد: در بازه زمانی مذکور بانک مسکن سعی کرد با تمام توان و سرعت بالا به تقاضای اخذ تسهیلات در دو بخش خرید و ساخت مسکن پاسخگو باشد. از این رو ارزش ریالی تسهیلات اعطایی و منعقده از سوی بانک مسکن از ابتدای سال جاری تا نیمه پاییز معادل 12 هزار و 518 میلیارد و 545 میلیون و 300 هزار تومان بوده است.

وی با مقایسه عملکرد تسهیلات منعقده و اعطایی طی هشت ماه ابتدایی سال جاری و سال گذشته اظهار کرد: مجموع تسهیلات منعقده و اعطایی در هشت ماه نخست امسال به لحاظ تعداد معادل 50.6 درصد و به لحاظ ارزش ریالی معادلی 35.5 درصد رشد یافته است.

مدیر امور اعتباری بانک مسکن به مجموع تسهیلات مشارکت مدنی منعقد شده در هشت ماه ابتدایی سال جاری اشاره کرد و افزود: در این بازه زمانی حجم تسهیلات منعقد شده (در قالب طرح مسکن مهر و خارج از طرح مسکن مهر) معادل 19 هزار و 287 فقره به ارزش یک هزار و 757 میلیارد و 967 میلیون و 400 هزار تومان بوده است.

وی ادامه داد: بانک مسکن علاوه بر پرداخت تسهیلات به بخش عرضه، تسهیلات ویژه ای برای سمت تقاضا نیز در نظر گرفته است. به طوری که طی هشت ماه ابتدایی سال جاری مجموع تسهیلات فروش اقساطی بخش خرید مسکن و ساختمان معادل 152 هزار و 813 فقره به ارزش 7 هزار و 431 میلیارد و 133 میلیون و 300 هزار تومان بوده است.

وی تاکید کرد: کارنامه عملکرد هشت ماهه ابتدایی سال جاری نشان می دهد سرعت پرداخت تسهیلات خرید مسکن در سال جاری نسبت به سال گذشته بیشتر شده است. به این معنا که از ابتدای سال جاری تا نیمه پاییز حجم تسهیلات فروش اقساطی بخش خرید مسکن معادل 56.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

علمداری با بیان اینکه بانک مسکن علاوه بر تسهیلات ساخت و خرید مسکن، تسهیلات حمایتی ویژه ای نیز به متقاضیان به ویژه زوجین در آستانه ازدواج پرداخت کرده است، گفت: بانک مسکن در بازه زمانی مورد بررسی 28 هزار و 363 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت کرده است. این گروه از تسهیلات به لحاظ ریالی ارزشی معادل 444 میلیارد و 174 میلیون تومان داشته اند.

وی در عین حال عنوان کرد: عملکرد بانک مسکن در هشت ماهه ابتدایی امسال در بخش پرداخت تسهیلات جعاله نیز از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است. به طوری که در مدت مورد بررسی 98 هزار و 852 فقره تسهیلات جعاله به متقاضیان سراسر کشور پرداخت کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 83 درصد رشد را تجربه کرده است.

ارسال نظرات