وهاب کاظمی
جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک
جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک به همراه مسئول ایثارگران از خانواده جانباز هفتاد درصد دیدار کردند.
کد خبر: ۹۰۹۱۲۰۶
|
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری خبرنگار بسیج استان مرکزی از اراک؛جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک به همراه مسئول ایثارگران  از خانواده جانباز هفتاد درصد دیدار کردند.

دستجانی با اشاره به نقش و جایگاه شهدا و خانواده شهدا در جامعه اظهار داشت: باید علاوه بر نقش شهدا که به‌عنوان اسوه‌های جامعه مطرح هستند از خانواده آنان نیز نام‌برده شود.
وی با اشاره به اینکه خداوند در آیه‌ای از قرآن کریم می‌فرماید در طول تاریخ انسان‌ها در دو جبهه همواره در مقابل یکدیگر قرار داشته‌اند، افزود: عده‌ای از انسان‌ها در یک جبهه تلاش برای پاکی و ایستادگی در برابر ظلم قرار دارند و عده‌ای دیگر در جبهه مخالف در تلاش برای شکست قداست‌ها قرار دارند .
جانشین فرمامنده سپاه ناحیه اراک با اشاره به تعبیر قرآن در یاد کردن این دو جبهه، ادامه داد: بر اساس تعبیر قرآنی، تفاوت این دو جبهه در این است که سربازان جبهه نخست در راه خدا پیکار می‌کنند اما سربازان جبهه مقابل افرادی هستند که برای طاغوت به مبارزه می‌پردازند.
وی خاطرنشان کرد: شهدا سربازان جبهه نخست هستند چراکه در تمام صحنه‌ها حضور پیاده کرده و در طول دفاع از حرم که اکنون نیز وجود دارد حضور پیدا کرده‌اند و مبارزه در مسیر الهی بوده است.
سرهنگ پاسدار دستجانی انگیزه شهدا برای حضور در میدان مبارزه را مدنظر قرارداد و تصریح کرد: انگیزه‌هایی که فرزندان، همسران و پدران شما داشته‌اند حرکت در مسیر خداوند بوده است.
وی تکلیف گرایی را نخستین ویژگی شهدا دانست و ابراز کرد: شهدا وقتی به تکلیف رسیدند درنگ نکردند و تعلقات دنیوی را پشت سر گذاشته و به تکلیف خود عمل کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار