خبرهای داغ:
مدیرکل حمل و نقل جاده ای استان قزوین

رفع بیش از ۹۰ درصد خواسته های رانندگان/استان در بحث برخورد با دلالان بار در کشور پیشتاز است

پیرنون گفت:بیش از ۹۰ درصد خواسته های رانندگان که بعنوان خانواده راهداری و حمل و نقل جاده ای محسوب می شوند رفع شده است.
کد خبر: ۹۰۹۱۲۳۰
|
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷

افشین پیرنون در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین بیان کرد:ح۹هزار و ۴۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل باری با عمر متوسط ۲۱ سال و ۱۳۷۲ دستگاه ناوگان مسافری، ۲۱۵ دستگاه اتوبوس، ۶۶۰ دستگاه سواری با میانگین ۱۰ سال و ۵۰۰ دستگاه مینی بوس با میانگین ۲۳ سال در ناوگان حمل و نقل جاده ای استان در حال فعالیت می باشند.

وی گفت:در سال ۹۶ حدود ۸ ممیز ۶ دهم میلیون تن از مبدا استان به سایر نقاط در قالب ۶۶۲ سفر کامیون
و ۲ میلیون و ۸۰۰ سفر در قالب ۲۵۵ سفر وسیله که ۴۰ درصد با اتوبوس و ۳۷ درصد با مینی بوس و ۲۳ درصد با سواری جابجا شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین اظهار کرد:در ۹ ماهه نخست سال، نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳درصد افزایش در بخش حمل کالا داشته ایم.

پیرنون عنوان کرد: سامانه پایش هوشمند ناوگان حمل و نقل جاده ای با نام اختصاری سپه تن، دیتاهای خوبی را به پلیس راه استان داده و سازمان راهداری بعنوان اداره کننده این سامانه می باشد.

وی با اشاره به بحث بیمه رانندگان افزود:قبل از اتفاقات خردادماه گاها مظنون به بالا بودن کرایه حمل از سوی شرکتها و سازمان صنعت، معدن و تجارت بودیم. حمل و نقل در بحث قیمت تمام شده کالا، ۲ تا ۵ درصد قیمت تمام شده کالا را پوشش می دهد و کرایه حمل و نقل بر اساس پارامترهای مختلف اجتماعی انجام می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین تصریح کرد:در تاریخ یکم خرداد ماه سال جاری، ۲۰ درصد به کرایه ها افزوده شد که این میزان تحت الشعاع اوضاع اقتصادی کشور قرار گرفت و بیشترین خواسته رانندگان این بود که کرایه ها به عنوان تن کیلومتر انجام شود.

پیرنون اضافه کرد:استان قزوین به عنوان اولین استان کشور، موضوع کرایه ها را از تاریخ ۲۴ آذرماه سال جاری به طور تن کیلومتر آغاز کرد و این امر قطعا وضعیت مناسبی در معیشت رانندگان ایجاد خواهد کرد که این میزان افزایش هزار و سی و سه ریال نرخ کشوری تعیین شد و در استانها بر اساس نوع راهها و حمل و نقل تعیین می شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از یک میلیون و دویست هزار رکورد حمل و نقلی در استان داریم که از قزوین به سایر نقاط کشور داریم همچنین ۸۶ شرکت حمل و نقلی در استان وجود دارد که ۲ شرکت بین المللی و ۳۶ شرکت در سامانه بار فعال می باشند و کمبودی در تعداد این بخش نداریم و حتی تعداد ماشین نسبت به تعداد بار و مسافر بیشتر است و در حال حاضر نیاز به اضافه کردن شرکتهای حمل و نقل در استان نداریم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین بیان کرد:استان قزوین در بحث برخورد با دلالان بار در کشور برتر است و در همین راستا سه شرکت حمل و نقل از ابتدای سال تعطیل شده و در رعایت حقوق راننده و در برخورد با اخذ کمیسیون پیشتاز می باشیم.

این مسوول اضافه کرد: یکی از خواسته های رانندگان، لوازم یدکی خودرو است که با قیمت بسیار بالا در بازار عرضه می شود و هر آنچه راهداری در راستای به روز رسانی قدم برمیدارد، مشکلات اقتصادی و افزایش هزینه ها مانع می شود.

پیرنون عنوان کرد:سازمان صنعت، معدن و تجارت از طریق کارخانه های داخلی لاستیک هایی که وارد کشور می شود را بر اساس میزان نیاز استانها تقسیم می کند که سهم استان ما ۲ ممیز ۶ درصد است و برآورد ما سالانه ۸۰ هزار لاستیک در حمل و نقل جاده ای است و از آغاز طرح توزیع لاستیک در تیرماه سالجاری، تا کنون ۱۲هزار لاستیک باری و ۴هزار لاستیک خودروهای مسافری با قیمت تعاونی توزیع شده است.

وی گفت:بر اساس پیمایش که توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام می شود، دو سوم ناوگان استان از این لاستیکها با قیمت تعاونی دریافت کرده اند و لازم است سازمان صنعت، معدن و تجارت در این امر جدیت بیشتری داشته باشد و بر همین اساس بیش از ۹۰ درصد خواسته های رانندگان که بعنوان خانواده راهداری و حمل و نقل جاده ای محسوب می شوند رفع شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار