امام‌جمعه اردکان:

حوزه و دانشگاه نقش مهمی در تحقق اهداف انقلاب اسلامی دارند

امام‌جمعه اردکان با اشاره به تأثیر وحدت در سرنوشت کشور گفت: حوزه و دانشگاه نقش مهمی در تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی دارند.
کد خبر: ۹۰۹۱۲۳۲
|
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردکان، ظهر امروز و به مناسبت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، سرپرست و جمعی از معاونین دانشگاه پیام نور اردکان با امام‌جمعه شهرستان دیدار کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر در این دیدار ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید مفتح گفت: وحدت یعنی اینکه مشترکات را بزرگ کنیم و از اختلافات و موارد اختلافی کم کنیم و آن‌ها را پررنگ نکنیم تا جلو سوءاستفاده دشمن را بگیریم.

وی افزود: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای این نیست که این دو نهاد یکی شوند اما حوزه و دانشگاه می‌توانند بیشترین نقش را برای رسیدن به اهداف نظام و انقلاب ایفا کنند.

امام‌جمعه اردکان با اشاره به تأثیر نخبگان در جامعه گفت: نخبگان می‌توانند بر روی افراد جامعه تأثیر بی‌بدیلی بگذارند لذا ما هرچه می‌توانیم باید نخبگان حوزه و دانشگاه را به یکدیگر نزدیک کنیم. اگر کارهای تحقیقی آن‌ها زیربنایی شود در همه ابعاد جامعه اثر دارد.

وی اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه در کل نظام ما سرنوشت‌ساز است و در سرنوشت کشور ما تأثیرگذار است. در دوران انقلاب اگر هیچ‌کدام از دانشگاهیان با علمای ما همراهی نمی‌کردند قاعدتاً این انقلاب به نتیجه نمی‌رسید. امروز هم اگر این وحدت بیشتر شود و اختلافات کمتر شود ما زودتر به نتیجه نهایی خواهیم رسید.

در ابتدای این دیدار، سرپرست دانشگاه پیام نور اردکان نیز روز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشت و گفت: دانشگاه، مظهر علم و حوزه، مظهر معنویت و تربیت اسلامی است و با توجه به لزوم وجود معنویت و تهذیب نفس در کنار فعالیت‌های علمی و پژوهشی، قطعاً وحدت این دو نهاد در استقلال کشور در زمینه‌های مختلف مؤثر خواهد بود.

وی افزود: این دو نهاد به‌منظور پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه باید با یکدیگر همکاری و ارتباط داشته باشند و درزمینهٔ مسائل فرهنگی و علمی نیز تعامل بیشتری بین این دو نهاد وجود داشته باشد.

مهدی تقدیری در پایان خواستار حضور امام‌جمعه اردکان در دانشگاه پیام نور به‌منظور برگزاری جلسات بحث و گفتگو با اساتید و دانشجویان شد.
ارسال نظرات