بخشدار مرکزی ری:

وحدت حوزه و دانشگاه یادگار ارزشمند امام خمینی ( ره ) است

خبرگزاری بسیج: بخشدار مرکزی ری پایه و اساس حرکت های دینی و مذهبی را حوزه های علمیه دانست و اظهار داشت: وحدت بین حوزه و دانشگاه برکتی است که از سوی امام خمینی ( ره ) به یادگار مانده است.
کد خبر: ۹۰۹۱۲۶۷
|
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰

به گزارش روابط عمومی بخشداری مرکزی ری، "فاطمه فکوریان" بخشدار مرکزی ری به مناسبت هفته پژوهش با حضور در حوزه علمیه ی خواهران نجمه خاتون ضمن شهادت دکتر مفتح و روز وحدت بین حوزه و دانشگاه پایه و اساس حرکت های دینی و مذهبی را حوزه های علمیه دانست و اظهار داشت: وحدت بین حوزه و دانشگاه برکتی است که از جانب امام خمینی ( ره ) به یادگار مانده است .

وی با بیان اینکه پایه و اساس حرکتهای انسانی و دینی در جامعه حوزه علمیه می باشد افزود: وظیفه دانشگاه و حوزه های علمیه اینست که مسائلی را که با زحمات شبانه روزی توام با مطالعات گسترده احصا شده است را به موقع و در محل خودش بسط و گسترش دهند تا افرادی که مبتلا به مسائل گوناگون هستند را بهره مند سازد.

بخشدار مرکزی ری افزود: این مهم است که مسائل مختلف در حوزه های علمیه با توجه به شرایط زمان و مکان تفکر ، بررسی و تدوین شود.

فکوریان با اشاره به این مطلب که در دوران طاغوت فاصله زیادی بین حوزه های علمیه و فضاهای علم و دانش بخصوص دانشگاه ها ایجاد شده بود، تصریح کرد: در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی برکات وحدت بین حوزه و دانشگاه را روز به روز بهتر و بیشتر مشاهده می کنیم.

 وی بیان کرد: زمانیکه هماهنگی بیشتر بین حوزه و دانشگاه ایجاد شود، اهداف سریعتر و بهتر به نتیجه مطلوب می رسد و بازتاب گسترده و بهتری در جامعه خواهد داشت.

بخشدار مرکزی ری در پایان با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب در این خصوص که " اگر دین به سمتی و علم و دانش به سمت دیگری حرکت کند قطعا به نتیجه نخواهیم رسید "، تصریح کرد: ایجاد ارتباطات علمی بین فضاهای علمی اعم از حوزه و دانشگاه و زیرشاخه های مرتبط با این دو باید بیشتر شود تا خوراک معنوی و علمی مطلوبی در جامعه هدف تزریق گردد به طوری که این خوراک علمی و معنوی قابل دسترس برای عموم افراد جامعه باشد.

در ادامه این جلسه طلاب حوزه علمیه نجمه خاتون به بیان سوالات خود پرداختند و پاسخ مناسب را از بخشدار مرکزی ری دریافت نمودند که در پایان مقرر شد کارگروهی علمی با حضور ظرفیت های گوناگون علمی شهرستان ری تشکیل شود تا مسائل و معضلات جامعه مورد بررسی قرار بگیرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار