خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه 20 در جلسه ارزیابی جایزه تعالی گفت: شورای سیاست گذاری منابع انسانی منطقه 20 در راستای افزایش حس تعلق و تعهد سازمانی به دنبال عرضه پست های مدیریتی و معرفی پرسنل برای هموار کردن مسیر شایسته گزینی است.
کد خبر: ۹۰۹۱۲۷۱
|
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20 فرهاد افشار با بیان اینکه امید است با اجرای دستورالعملهای منابع انسانی، هدف اصلی سازمان که خدمتگزاری بهینه به شهروندان است کسب شود ادامه داد : در تلاش هستیم علاوه بر ایجاد مسیر جانشین پروری در مدیریت منابع انسانی از پتانسیل مدیران داخلی نیز استفاده کنیم.

افشار با بیان اینکه یکی از مباحثی که در قرن اخیر مورد توجه قرار گرفته ، بحث بهره وری است گفت: در ابتدای صنعتی شدن دنیا، آنچه به عنوان باور عمومی در اذهان تمامی مدیران مطرح بود وجود یک رابطه خطی بین منابع و خروجی کار بود و باورها بر این بود که هرچه منابع بیشتر باشد خروجی سازمان بیشتر می شود.

وی ادامه داد: پس از مدتی متخصصین و مدیران به این نتیجه رسیدند که رابطه خطی رابطه ثابتی نیست و با وجود منابع ثابت، برخی شرکت ها با شرایط مشابه خروجی مطلوبی ندارند و در نتیجه نقش منابع انسانی را به عنوان یک سرمایه در بهره وری موثر دانستند.

وی افزود: یکی از اشکالاتی که در این مسیر مجموعه سازمانها در کشور با آن مواجه هستند آنست که ما در عرصه سازمانی جایگاه رقابتی نداریم و خروجی کار که رضایت مشتری است به عنوان یک آیتم تاثیرگذار و به عنوان یک بازخورد لحاظ نمی شود.

افشار با بیان اینکه در سازمان شهرداری بحث مدیریت منابع انسانی یکی از آیتم هایی است که حداقل در سنوات اخیر توجه زیادی به آن شده است افزود: مدل تعالی در چارچوبEFQN در این مجموعه برای اثرگذاری منابع انسانی به عنوان سرمایه های انسانی تعریف شد و در منطقه 20 نیز طی 6 ماهه گذشته حوزه منابع انسانی به دنبال آن بوده تا 9 آیتم این نظام مدیریتی را اجرا کند.

وی هدف گذاری، احصاء وضع موجود و تدوین وضعیت مطلوب و تدوین برنامه عملیاتی را از مراحل برنامه ریزی عنوان کرد و گفت: در شهرداری تهران با توجه به استراتژی تدوین شده مشخص شد چه حجم نیروی انسانی و با چه تخصصی برای تحقق اهداف و چشم انداز سازمان مورد نیاز است و در این منطقه نیز در گام اول استراتژی فرا انسانی بر اساس استراتژی سازمان تعریف شد و آنچه که بسیار حائز اهمیت و به نوعی جزء متغیرهای قابل کنترل است، فرهنگ سازمانی است.

افشار با بیان اینکه فرهنگ مجموعه ای از باورها است که بر اساس آن، رفتار تعیین می شود افزود: باور یا فرهنگی که امروز در سازمان شهرداری وجود دارد فرهنگ مطلوب سازمانی است که منتج به رضایتمندی شهروندان  و ایجاد حس تعلق آنان به شهرشان می شود.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اهمیت تعالی فرهنگ سازمانی گفت: در منطقه 20 به دنبال آن هستیم تا ارزشهای سازمانی و همچنین فرهنگ سازمانی مطلوب پیاده شود و ما را به مسیری هدایت کند که سازمانی پویا برای رفع نیازهای مردم و ایجاد محیطی سالم برای زندگی و بستر زیست پذیر مناسب فراهم شود و در نهایت شهری زیست پذیر که حس تعلق شهروندان را منتج شود داشته باشیم.

مراسم افتتاحیه و اختتامیه ارزیابی مدل تعالی منابع انسانی شهرداری منطقه 20 با حضور تیم ارزیابی مدل تعالی منابع انسانی، شهردار، معاونین و مدیران ارشد منطقه 20 طی دو روز متوالی در سالن شهید تهرانی مقدم برگزار شد.

 

 

ارسال نظرات