خبرهای داغ:
در بیانیه بسیج اساتید استان گلستان بمناسبت نکودداشت وحدت حوزه و دانشگاه آمده:
بمناسبت نکودداشت وحدت حوزه و دانشگاه و سالروز شهادت استاد شهید آیت الله مفتح بسیج اساتید استان گلستان بیانیه ای را منتشر کرد.
کد خبر: ۹۰۹۱۲۹۲
|
۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹

بسم الله الرحمن الرحیم

حوزه و دانشگاه در حقیقت دو شاخه اند از یک شجره طیبه که اگر به صلاح گرایند و در صف واحد و در خدمت به حق و خلق قیام کنند ؛ ملت را به کمال خود در دو بعد معتوی و مادی می رسانند و آزادی و استقلال را در کشور حفظ می کنند.

(امام خمینی بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی)

 

در آستانه 40سالگی پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و ورود به دهه پنجم آن قرار داریم ؛ براساس قانون اساسی ویژگی بنیادی این انقلاب یعنی اسلامی بودن و وجدان بیدار ملت تحت رهبری مرجع عالیقدر تقلید حضرت آیت الله العظمی امام خمینی (ره) است که آنرا از تمامی نهضت های یکصد سال اخیر متمایز و در پیوند مستحکم همین عوامل استمرار می یابد.

و در این میان قشر آگاه و مسئول جامعه در سنگر مسجد، حوزه‌های علمیه و دانشگاه به روشنگری پرداخت و با الهام از مکتب انقلابی و پر بار اسلام تلاش پی گیر و ثمر بخشی را در بالابردن سطح آگاهی و هوشیاری مبارزاتی و مکتبی ملت مسلمان آغاز کرد.

بر همین اساس و مبانی مسلم است که شجره طیبه انقلاب اسلامی غرس می شود و به تعبیر امام امت ، حوزه و دانشگاه دو شاخه از این شجره طیبه می گردند و همانطور که در پیروزی آن نقش آفرینی نمودند در تداوم و استمرار آن با وجود صف واحد،آرمان ها و اصول این انقلاب جهانی را تحقق خواهند بخشید.

27 آذر ماه سالروز شهادت استاد شهید آیت الله مفتح که بعنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است ؛ یادآور همین روند و بازخوانی این اصول و مبانی نهضت اسلامی است؛ همچنانکه در این 40 سال جامعهٔ اسلامی و انقلابی ما با تکیه بر همین وحدت و بهره‌مندی از توانمندی فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی توانسته است به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کند.

بدون تردید با توجه به هجمه همه جانبه دشمنان انقلاب اسلامی به علم و فرهنگ اسلامی کشور،در دهه پیش رو نیز همین وحدت مساله حیاتی و اجتناب ناپذیر است.

جامعه فرهیخته دانشگاههای استان گلستان از جمله اساتید و دانشجویان انتظار دارند:

حوزه‌های علمیه و دانشگاهیان استان، در این مجاهدت پیشگام و در خط مقدم وحدت کلمه باشند و از شورای عالی انقلاب فرهنگی  به عنوان نهاد عالی سیاستگزاری علمی و فرهنگی کشور، انتظار دارد با اجرایی کردن "سند دانشگاه اسلامی" و عملیاتی کردن " شورای تخصصی حوزوی" به عنوان حلقه اتصال این شورا با بدنه علمی و نخبگانی حوزه‌های علمیه ، مسیر اتحاد حوزه و دانشگاه را تسهیل نماید.

در پایان ضمن ارج نهادن به مقام شامخ شهید مجاهد دکتر آیت الله مفتح با تاسی از منویات امام خامنه‌ای عزیز ، ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی و بازخوانی مجدد علوم انسانی اسلامی را به عنوان یکی از راه‌های وحدت و تعامل بیشتر حوزه و دانشگاه می‌دانیم و آمادگی خود را در تحقق وحدت علمی حوزه و دانشگاه و عملیاتی شدن  اندیشه های امامین انقلاب اسلامی تا پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی اعلام می‌داریم .

سالروزوحدت حوزه ودانشگاه ۲۷آذر۱۳۹۷
والسلام علیکم و رحمه الله وبرکاته

(بسیج اساتید استان گلستان)

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها