سردار کوثری در اراک:

ادامه راه شهدا با خدمت خالصانه به مردم امکان پذیر است/ دفاع مقدس الگویی موفق برای جهانیان است

جانشین قرارگاه ثارالله گفت: خون شهدا در حال جوشش است و ما اگر می خواهیم راه آنها را صادقانه ادامه دهیم خدمت به مردم را باید دستور کارمان باشد و میدان خدمت را نباید رها کنیم.
کد خبر: ۹۰۹۱۳۱۱
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار پاسدار محمداسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله تهران در محفل شبی با شهدا مسجد المهدی اراک گفت: در رابطه با بحث شهید و شهادت صحبت کردن آسان نیست،راه شهدا را باید صادقانه و مخلصانه ادامه دهیم چون معلوم نیست تا آخر عمرمان سرنوشتمان چطور خواهد شد؟

وی افزود: شهدا آگاهانه و با شناخت در میدان نبرد حضور پیدا کردند،چون می دانستند در مقابل آنها یک دشمن خبیثی وجود دارد که از سالها قبل از انقلاب اسلامی برای مقابله با اسلام ناب محمدی قد علم کرده است.

جانشین قرارگاه ثارالله تهران گفت: در سال 32 و 42 استکبار تمام قد به کمک طاغوتیان آمد، قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قاجار و پهلوی مساحتی حدود 3/6 میلیون کیلومتر کشور به دست بیگانگان افتاد،آخرین مورد آن کشور بحرین بود که در سال 36 انگلیسیها مصوب کردنده بودند ولی بر اثر بی عرضگی های قاجار و پهلوی دهه 50 آن را از ایران گرفتند که مهمترین دلیل این بود حکومت ها با مردم همراه نبودند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اینها می خواستند جلوی روند حرکت انقلاب اسلامی را بگیرند که با بصیرت و حرکت های به موقع حضرت امام(ره) توطئه ها خنثی شد.

سردار کوثری ادامه داد: در نهایت در تاریخ 26 تیرماه سال 58 رئیس جمهور عراق را تغییر دادند و صدام حسین که یک فرد جاه طلب بود را آنجا بردند که جلوی تداوم انقلاب اسلامی را بگیرند ولی ابتدا نتوانستند که بعد تصمیم به حمله نظامی گرفتند که قصد داشتند 3روزه خرمشهر و 7 روزه تهران را بگیرند.

وی افزود: ایران برای آنها مهم بود،به این دلیل که 6 میلیون بشکه نفت صادر می شد و آمریکایی ها تنها 15 درصد آن هم به شکل کالا در اختیار ما قرار می دادند،اینجا بود که امام قیام کردند.

وی عنوان کرد:امام مانند یک جوان 24 ساله در انقلاب می خروشید،و تمام برنامه های ضد انقلاب را نابود می کرد،امام در برابر دزدانی چون صدام و مستکبرین مردانه مقاومت می کرد و با تعیر سیلی سرخ آنها را نابود می کرد.

جانشین قرارگاه ثارالله تصریح کرد: امام قلب ها را تسخیر کرده بود،زمانی که فرمودند جوانان به کمک نیروهای مسلح بیایند در اینجا ورق به نفع انقلاب برگشت،بعد از دعوت امام جوانان که الگوی آنها اهل بیت(ع) و خصوصا آقا ابا عبدالله بود چنان در برابر دشمنان صف آرایی کردند که دشمن با شکست های متعدد روبه رو می شد.

وی افزود: شهدای بزرگ از جمله زین الدین،چمران،صیاد و خود مقام معظم رهبری یک ید واحده تشکیل دادند و این ید واحد چنان روبه روی دشمن ایستاد که تمام کشورهای دنیا متعجب شده بودند.

فرمانده سابق لشکر 27 محمد رسول الله (ص) گفت: وحدت منسجمی که بعد از فرار بنی صدر توسط جوانان به وجود آمد پیروزی عملیات های رزمندگان یک به یک به نابودی دشمنان ختم می شد با وجود دست خالی بودن ایران در برابر ابرقدرت های دنیا این امر اتفاق افتاد.

وی افزود: دو عامل در پیروزی دفاع مقدس نقش بزرگی داشت؛اول اینکه رهبری مثل کوه ایستاد و ذره ای عقب نشینی نکرد و دوم آنکه مردم همراه بودند، این دو عامل سبب استحکام انقلاب اسلامی در این 40 ساله عمر خود شده است.

سردار کوثری تصریح کرد: دشمن با حضور جوانان ما نابود شد،جوانان رزمنده بعد از نقش آفرینی در جبهه ها در میدان های دانشگاه و علم هم موفق بودند و درخشیدند.

وی خاطر نشان کرد: یاد و خاطر شهید قلی پور و شهید محسن چراغی که شناسنامه های خود را دست کاری کرده بودند را گرامی می داریم.

سردار کوثری افزود: شهدا با خدا معامله کردند و نه با هیچ کس دیگر،این روحیه باعث پیروزی رزمندگان ما در برابر تمام ابرقدرت های عالم شد.

وی بیان داشت: دفاع مقدس،ایستادگی،مقاومت،پایداری در راه اسلام و نظام جمهوری اسلامی به یک الگو برای آزادی خواهان جهان شده است.

جانشین قرارگاه ثارالله خاطر نشان کرد: زمانی که القائده توسط کشورهایی چون آمریکا،پاکستان،عربستان و عمارت تشکیل شد بوش با صراحت گفت به 22 کشور حمله می کنیم که با جنگ های نیابتی که کشورهای اطراف راه انداخته بودند قصد گرفتن سوریه را داشتند،هدفشان در ابتدا این بود که سوریه را بگیرند و با تنهایی لبنان عراق را هم بگیرند و از آنجا به سراغ ایران بیایند که تمام نقشه های آنها توسط امام خامنه ای نقش برآب شد.

وی افزود: زمانی که داعش در 35 کیلومتری مرزهای کشور آمده بودند دو تدبیر مهم توسط رهبری ایجاد شد که آنها را شکست داد؛ اول اینکه هشدار به آنها داده شد که اگر نزدیک جمهوری اسلامی شوند سیلی سختی خواهند خورد و دوم اینکه نامه ای به آیت الله سیستانی نوشتند و به ایشان گفتند از مردم بخواهند به کمک ارتش بیایند که در این حالت بود نیروهای متحد حشدالشعبی ایجاد شد و یک بسیج مردمی شکل گرفت.

سردار کوثری تأکید کرد: حضرت امام فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است ولی بعضی ها می گویند کدخدا است،حضرت آقا می گویند آمریکا روبه افول است ولی بعضی ها می گویند با یک دکمه کل تجهیزات ما را نابود می کند! ما و مسئولین باید از شهدا الگو بگیریم.

وی افزود: ما اگر توانستیم در برابر قدرت های بین المللی پیروز شویم توسط کسانی بوده است که مردانه از ولایت تبعیت می کردند و گوش به فرمان بودند، امروز هم اگر از فرمان ولی تبعیت کنیم قطعا در جنگ تحریم ها پیروز خواهیم شد.

سردار کوثری ادامه داد: شهدا نه تنها حقوق نمی گرفتند بلکه اموال خود را وقف جبهه ها می کردند،در عملیات آزاد سازی خرمشهر خیلی از رزمندگان کفش و لباس جنگی نداشتند ولی در برابر آن همه تجهیزات دشمن پیروز شدند.

وی افزود: شهدا به دلیل صداقت و اخلاص با خدا معامله کردند و خدا جانشان را خرید و این شد که نگذاشتند یک وجب از این خاک ایران اسلامی به دشمن واگذار شود.

جانشین قرارگاه ثارالله در پایان خاطر نشان کرد: خون شهدا در حال جوشش است و ما اگر می خواهیم راه آنها را صادقانه ادامه دهیم خدمت به مردم را باید دستور کارمان باشد و میدان خدمت را نباید رها کنیم و چشم داشت نباید داشته باشیم،مردم ایران در سختی های گوناگون نشان دادند که برای یاری دین خدا مردانه ایستاده اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار