نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در همایش علمی «وحدت حوزه و دانشگاه، کارکردها و راهکارها» در تالار رازی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: مسدود کردن راه بر عناصر نفوذی و تربیت نسل متعهد از برکات حوزه و دانشگاه است.
کد خبر: ۹۰۹۱۳۳۷
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه، دستاوردهای بسیاری را به همراه داشته است، اضافه کرد: پیشرفت‌های علمی و معنوی کشور، حاکمیت قانونگرایی، ارائه چهره خدمتگذار از دولت اسلامی و مسدود کردن راه بر روی عناصر نفوذی و تربیت نسل دانش آموخته متعهد به مبانی دینی و اسلامی، از برکاتی است که تا به امروز، وحدت حوزه و دانشگاه در پی داشته است.

وی در بیان دستاوردهایی که تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه برای نظام اسلامی به همراه خواهد داشت، گفت: تقویت جنبش نرم افزاری و تولید علوم بومی، تحقق تمدن اسلامی مد نظر مقام معظم رهبری، ارائه الگوی سبک زندگی ایرانی - اسلامی، دستیابی به علوم انسانی اسلامی، اسلامی شدن دانشگاه ها، روزآمدسازی حوزه های علمیه و وحدت نخبگانی و تقویت انسجام ملی در جامعه از جمله مواردی است که در سایه این وحدت به وقوع خواهد پیوست.

حجت‌الاسلام  آل‌هاشم افزود: تحقق وحدت حوزه و دانشگاه الزاماتی دارد که پیروی از آن‌ها می‌تواند زمینه‌ساز هموارسازی مسیر دستیابی به این مهم باشد. تبادل روش‌های علمی بین حوزه و دانشگاه، حضور عالمانه روحانیون موثر در دانشگاه‌ها، ارتباط مستمر و متناسب حوزه و دانشگاه با یکدیگر، ترویج معنویت دینی در دانشگاه‌ها و برگزاری جلسات همفکری مشترک بین این دو نهاد از جمله الزاماتی است که تحقق وحدت حوزه و دانشگاه را به همراه دارد که البته در این خصوص، قدم‌های بسیار خوبی هم برداشته شده است.

وی با اشاره به تاثیرگذاری وحدت حوزه و دانشگاه در فعالیت موفق جنبش های دانشجویی انقلابی، خاطرنشان کرد: حرکت‌ها و موفقیت های دانشجویی و دنبال کردن رسالت انقلابی توسط دانشجویان، از نتایجی است که در سایه همین وحدت به دست می آید.

امام جمعه تبریز با تأکید بر اینکه دانشگاه باید در زمینه بصیرت‌افزایی در جامعه نقش‌آفرینی کند، بیان داشت: اگر جامعه فقدان بصیرت و تحلیل صحیح سیاسی باشد، انسان در زمان بحران و گرفتاری انسان دچار اشتباه شده و حتی می تواند در زمین دشمن نیز کار کند؛ دانشگاه می‌تواند در این خصوص از طریق داشتن موضع سیاسی و تحلیل به هنگام، کمک ویژه ای انجام دهد.

حجت‌الاسلام  آل‌هاشم ادامه داد: وظیفه تبیین مسائل و آگاه سازی جامعه توسط دانشگاه و مطالبه عدالت در سایه وحدت حوزه و دانشگاه به نحو احسن عملیاتی خواهد شد.

وی اظهار داشت: با هدف‌گیری برای آرمان های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آن ها، پایبندی به استقلال همه جانبه کشور از حیث‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مسائل امنیتی که مهم ترین آن استقلال فرهنگی می باشد، از جمله راه‌هایی است که می تواند ما را در انجام کارهای بزرگ یاری کند.

رئیس شورای حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: شناختن دشمن و شناسایی روش‌ها و نقشه‌های کاری دشمن و تبعیت نکردن از آن، بسیار مهم بوده که باید در زمینه تبیین این موضوع و آگاه‌سازی مردم در این رابطه همت صورت گیرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها