خبرهای داغ:
گلایه رییس کل دادگستری قزوین از عملکرد برخی از مدیران و دستگاه قضایی در جهت حمایت از بخش صنعت و تولید:
رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: دستگاه قضایی استان با همه توان و با جدیت از فعالان حوزه صنعت و تولید حمایت می کند و اقدامات موثری را در جهت حل موانع و مشکلات تولید نیز برداشته است اما بخش عمده ای از مشکلات باید در میان دستگاه های متولی این امر حل و فصل شود و نباید نیازمند ورود دستگاه قضایی باشد.
کد خبر: ۹۰۹۱۳۸۰
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در حاشیه بازدید از چند واحد صنعتی نیمه تعطیل و مشکل دار گفت: جای تاسف است که بخش عمده ای از مشکلات و موانع حوزه صنعت و تولید با تدبیر و همفکری مدیران دستگاه های اجرایی و قضایی و سایر مسئولان قابل حل است اما تاکنون در بسیاری از موارد تنها به شعار در جهت حمایت از فعالان صنعت اکتفا شده است.
رییس کل دادگستری استان قزوین تاکید کرد: شرایط اقتصادی کشور بسیار حساس است و لازم است که مدیران در کنار هم در جهت گره گشایی گام های موثر بردارند نه با سنگ اندازی بیشتر مانع حرکت چرخ اقتصاد کشور شوند و آب در آسیاب دشمن بریزند.
مقام ارشد قضایی استان با گلایه از شیوه مدیریت بخش صنعت، تولید و اقتصاد بیان داشت: رکود بخش صنعت علل و عوامل متعددی دارد که بخشی متوجه خود صنعتگران و بخشی از آن متوجه نحوه مدیریت اقتصاد، صنعت و تولید کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی تصریح کرد: دشمن جنگ اقتصادی را با همه توان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی آغاز کرده و با فشار ها و تحریم های فراوان به دنبال ضربه زدن به این نظام است و با این شرایط ما نیز باید با اتحاد و کار جهادی همه توان خود را به کار گیریم تا توطئه های دشمنان را خنثی کنیم و شرایط اقتصادی کشور نیازمند مدیریت انقلابی است.
این مقام قضایی استان اظهار کرد: همه تلاش های ما باید در جهت ایجاد امنیت در بخش های مختلف کشور است که ایجاد امنیت اقتصادی باید در اولویت قرار گیرد و یکی از عوامل مهم ایجاد امنیت اعم از اقتصادی، اجتماعی، روانی و شغلی گردش چرخ اقتصاد و صنعت در کشور است و اگر ما بخواهیم جرائم و آسیب های اجتماعی کاهش پیدا کند باید به دنبال رونق بخش صنعت و اقتصادی باشیم.

رییس ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری قزوین در ادامه افزود: دستگاه قضایی استان با همه توان و با جدیت از فعالان حوزه صنعت و تولید حمایت می کند و اقدامات موثری را در جهت حل موانع و مشکلات تولید نیز برداشته است اما بخش عمده ای از مشکلات باید در میان دستگاه های متولی این امر حل و فصل شود و نباید نیازمند ورود دستگاه قضایی باشد.
وی افزود: دستگاه قضایی استان مستمر مشکلات حوزه صنعت را در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی پیگیری می کند و در این خصوص اهتمام ویژه ای دارد و امیدواریم بخش عمده ای از موانع و مشکلات صنعت استان در این ستاد حل و فصل شود.
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی خاطرنشان کرد: دادگستری استان بیش از گذشته به دنبال حمایت قضایی از بخش صنعت است و این موضوع به همه حوزه های قضایی استان نیز طی بخشنامه ای ابلاغ شده است که به هیچ عنوان احکام قضایی موجب تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی نشود.
رییس کل دادگستری قزوین افزود: به محض تشکیل پرونده در تمام حوزه های قضایی استان در خصوص مراکز تولیدی و صنعتی مراتب به حوزه ریاست و دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی اعلام می شود و قبل از ارجاع پرونده های مذکور به محاکم در راستای حل و فصل از طریق سازش و یا داوری تلاش های لازم صورت می پذیرد.

حجت الاسلام والمسلمین قدرتی در ادامه بیان داشت: تا زمانی که ما مسئولان در کنار هم قرار نگیریم و به دنبال ارائه راه حل عملی در جهت حل مشکلات صنعتگران نباشیم مشکلات این حوزه به خودی خود برطرف نخواهد شد و همه مدیران باید خود را پاسخگو بدانند که چرا از ظرفیت های قانونی در جهت رفع موانع تولید استفاده نکردند و امیدواریم که یک بار برای همیشه مدیران نگاه های شخصی و سیاسی خود را کنار بگذارند و برای حل مشکلات روی یک میز گرد هم جمع شوند تا تصمیمات کارآمد برای برون رفت از این مشکلات اتخاذ شود.
رییس کل دادگستری استان در پایان تاکید کرد: مسئولان بانک ها، امور مالیاتی، تامین اجتماعی و سایر نهادهای خدمات رسان نیز باید هماهنگ با سیاسیت های اقتصادی دولت و نظام باشند و مطالبات آنان نیز به هیچ وجه نباید موجب توقف تولید و بیکار شدن کارگران گردد.
گفتنی است در این بازدید معاون قضایی رییس کل دادگستری، معاون اقتصادی استانداری قزوین، بازرس کل استان، مدیر کل امور مالیاتی استان، معاون اقتصادی اداره کل اطلاعات استان و نماینده سایر دستگاه های مرتبط با حوزه صنعت و تولید حضور داشتند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها