خبرهای داغ:
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به عدم پیگیری مشکلات آب توسط دولت، اظهارکرد: انتظار مردم این بود که دولت با یک عذرخواهی، بودجه‌ای را برای حل مشکلات آب مردم اصفهان که حق قانونیشان است، اختصاص دهد.
کد خبر: ۹۰۹۱۴۰۳
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج از اصفهان بابیان اینکه کاری که نمایندگان استان اصفهان انجام دادند قابل‌تحسین است، اظهار کرد: استان اصفهان بعد از ۱۵ سال دسته و پنجه نرم کردن با مشکلات متعدد پیرامون آب و زاینده‌رود، به علت اینکه دشمن سو استفاده نکند و جامعه آرام باشد، واکنش نشان داد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم اصفهان به‌خصوص مردم شرق اصفهان سال‌ها با مشکل بی‌آبی سوختند و چیزی نگفتند و نمایندگان قبل از اینکه بودجه سال ۹۸ تصویب شود به سازمان برنامه‌وبودجه گفتند که اگر امسال بودجه‌ای برای مشکلات آب اصفهان انجام نشود ناچار هستیم که کار دیگری کنیم.

وی با اشاره به عدم اقدام دولت برای حل مشکلات آب اصفهان، افزود: انتظار مردم این بود که دولت با یک عذرخواهی، بودجه‌ای را برای حل مشکلات آب مردم اصفهان که حق قانونشان است، اختصاص می‌دهد.

آیت‌الله مهدوی بابیان اینکه اصفهان بیشترین مالیات را دارد به دولت پرداخت می‌کند، تأکید کرد: مردم انتظار داشتند بخشی از مالیات‌هایی که پرداخت می‌کنند، دولت برای حل مشکلات آب اختصاص دهد.

وی با اشاره به وعده‌های آقای روحانی در میدان امام (ره) اصفهان در زمان انتخابات، تصریح کرد: رئیس‌جمهور در میدان امام خمینی (ره) اصفهان به مردم وعده زنده کردن زاینده‌رود را دادند و مردم با توجه به وعده‌ها و اعتماد، به ایشان رأی دادند.

امام جمعه موقت اصفهان بابیان اینکه تأخیری که پیش‌آمده و تا امروز هم خبر خاصی نبوده، احساسم اینکه تأمل در کار است، اظهار کرد: مردم نظاره‌گر رفتار رئیس‌جمهور و مجلس هستند و با دقت رفتارهایشان را می‌بینند، مردم اصفهان از کار نمایندگان خود خوشحال هستند.

وی تأکید کرد: برخی از مسئولان اهداف گروهی و حزبی رادارند و این‌قدر که برای استان‌های زادگاهتان کار انجام می‌دهند، تلاش کنند که مشکلات دیگر استان‌ها هم حل شود.

آیت‌الله مهدوی بابیان اینکه به رئیس‌جمهور پیشنهاد می‌دهیم ۳۰ معاون مانند آقای جهانگیری برای استان‌های کشور انتخاب کنند که هر معاون رئیس‌جمهور فقط برای استان خود فعالیت کند، تصریح کرد: نمایندگان شهرستان‌ها همراه هم باشند که حل مشکلات استان به نفع همه شهر‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: جایگاه مسئولی که در هر رده برای مردم کار کند و مسئولی که کار نکند پیش مردم یکی نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری بابیان اینکه آب مرکز ایران مسئله‌ای جناحی و استانی نیست و مشکل چند استان است، گفت: در زمان حاضر حدود ۱۳۰ میلیون مترمکعب آب است که نصف آب شرب سال آینده را تأمین می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه استاندار نماینده دولت در اصفهان است ایشان باید موضعشان را صریحاً اعلام کنند و همراه مردم باشند، بیان کرد: باید حل این مشکل به‌زودی انجام شود و متأسفانه هرچقدر تأخیر می‌شود دولت با مجلس خود را مقابل مردم قرار می‌دهند.

آیت‌الله مهدوی بابیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران مردمی است و آقای روحانی قول داده‌اند که مشکلات کشور را حل کند، گفت: حل این مشکلات باوجود همه تأخیر‌ها انجام می‌شود، اما باید کاری کنند که زودتر این کار انجام شود و باید نگاه ملی به اصفهان باشد.

وی ادامه داد: شرق و غرب استان مشکل اساسی آب دارد و وقتی آب نباشد بسیاری از مردم استان مانند زمان حاضر بیکار شده و زندگیشان مختل می‌شود که با حل شدن مشکلات آب، بسیاری از مشکلات استان در حوزه‌های مختلف حل و به دولت کمک می‌شود.

امام جمه موقت اصفهان تأکید کرد: نباید برای حل نکردن مشکلات اساسی یک استان، مردم استان‌ها را مقابل هم قرار دهیم.
ارسال نظرات