به مناسبت هفته پژوهش نشست علمی کارکنان پایور و ظیفه سپاه حضرت عباس (ع) با موضوع اهمیت و ضرورت علم و دانش با حضور و سخنرانی اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در حسینیه ثارالله برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۹۱۴۰۵
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
کشور ایران جزو رتبه‌های برتر علمی و دانش در سطح جهان است
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیلف اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در این نشست کشور ایران جزو رتبه‌های برتر علمی و دانش در سطح جهان است، و امروز ایران در مسیر تبدیل علم به ثروت قرار دارد؛ اظهار داشت: دستاورد‌های به دست آمده توسط ایران در سطح جهانی نشان دهنده آن است که ایران در حال تبدیل شدن به مرجعیت علمی دنیااست، که آثار و برکات آن به عینه قابل مشاهده است.

وی افزود: کشور ایران از اول انقلاب تحریم را تجربه کرده است که این تحریم‌ها مسأله تازه‌ای نیست و به همین دلیل است که مقالات علمی که رتبه‌های برتری هم دارند در سطح جهانی پذیرفته نمی‌شوند، اما این همه مسأله نیست چرا که با وجود همین تحریم‌ها ملت ایران و نخبه‌های کشور موفقیت‌های بسیار بزرگری را کسب کرده اند و تحریم‌ها را به زانو در آورده اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل گفت: با وجود سوء مدیریت‌ها نمی‌خواهد جامعه شیرینی این دستاورد‌ها را بجشد، اما به پشتوانه رهبری معظم انقلاب اسلامی ایران که در دنیا بی مثال است موفقیت‌ها روز به روز به سطوح عالی خواهد رسید.

وی با بیان اینکه کشور ایران پرچمدار اسلام است و پیشرفت‌های ما بر اساس ایمان، اعتقاد به خدا و رهبری با درایت است؛ داد: ما اگر سیاست‌های رهبری را به جد ادامه دهیم و طبق فرمود: ه‌های مقام معظم رهبری کار‌ها را پیش ببریم مشکلات اقتصادی و علمی کشور برطرف خواهد شد.

رسولی با بیان اینکه در طول چهل سال انقلاب اسلامی ایران تحریم‌ها بسیار سازنده بوده است، گفت: طلب علم آن طور نیست که از اول چرخه اقتصادی به دست خودمان تولید شود لذا دانش معکوس نیازمند حل مکشلات می‌باشد.

وی گفت: علم و فناوری و پژوهش اساس پیشرفت جامعه ما بوده و ما به خوبی در حال طی کردن این راه هستیم و اگر بیشتر و بیشتر به علم به دهیم بسیار ارزشمند است و در هر صنف و قشری پیشرفت‌های علمی و آموزه‌های علمی و پژوهشی نیاز است.
ارسال نظرات