خبرهای داغ:
امام جمعه تکاب:

حوزه و دانشگاه هدف واحدی را دنبال کنند

امام جمعه تکاب گفت: حوزه و دانشگاه باید هدف واحدی را دنبال کنند.
کد خبر: ۹۰۹۱۴۵۵
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت الاسلام برادری در مراسم روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: وحدت حوزه و دانشگاه، یعنی اینکه هر دو کار خودشان را بکنند؛ اما اقدامات شان برای یک هدف باشد و آن هدف، ساختن کشور ایران قرار گیرد، از طرف دیگر حرکت پابه‏ پای علم و دین هم ضروری است.

 وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه یعنی این دو نهاد علم و دین در هدف وحدت داشته باشند و هر دو به دنبال خدمت به مردم باشند، افزود: حوزه وظیفه پرداختن به تربیت نفوس را دارد و این به معنی نادیده گرفتن به علم روز نیست، دانشگاه نیز وظیفه پرداختن به علوم روز و ارتقاء سطح علم و تکنولوژی را دارد اما این به معنی تهی بودن از دین و اخلاق نیست.

این مسئول خاطرنشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، حوزه و دانشگاه دو بال پرواز کشور هستند و هر دو باید در کنار هم برای پیشرفت آن تلاش کنند.

وی اضافه کرد: این گونه مراسمات باعث نزدیک شدن دل ها به هم شده و انسجام و یکدلی را افزایش می دهد و شایسته است اساتید حوزه و دانشگاه، ماهانه نشست های مشورتی برای بحث در موارد مختلف و تبادل تجربیات داشته باشند.

امام جمعه تکاب خاطرنشان کرد: دانشجویان و طلاب در خصوص مسائل شهرستان نیز بی‌تفاوت نباشند و صاحبان قلم و بیان از ایجاد وحدت در راستای بیان مطالبات به حق مردم و رساندن صدای آنان به گوش مسئولین نقشی اساسی ایفا کنند، این رویه تاثیر خودش را خواهد گذاشت و تکاب را از بی مهری ها و کم مهری های مسئولین استانی رها خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار