استاد حوزه و دانشگاه از صبوری و تقوا به عنوان مهمترین ویژگی های کریمه اهل بیت یاد کرد و گفت: پیام حضرت معصومه(س) صبوری در برابر مصائب و سختی ها و تقویت رابطه با ائمه براساس تقوا و پارسایی است.
کد خبر: ۹۰۹۱۵۰۹
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
 
 

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج هرمزگان، حجت الاسلام «محمد باقر حیدری کاشانی» امشب(۲۷ آذر) در هفتمین همایش کریمه اهل بیت در حسینیه عاشقان ثارالله، صبر را از ویژگی های مومن دانست و عنوان کرد: تمام هویت انسان مومن به هنر صبوری، بردباری و اسقامت ایمانی بستگی دارد.

 وی، با بیان اینکه صبر دژ بسیار مستحکمی برای حفظ دین، عرفان و بندگی است، افزود: بهترین سپاهی که مومن را در تمامی عرصه ها یاری می کند، صبر است.

 حیدری کاشانی، با اشاره به اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) اهل صبر بودند، گفت: شاکله وجودی کریمه اهل بیت برپایه صبر و صبوری بود. این شخصیت بزرگوار تا سن ۲۸ سالگی مجموعه ای از مصیبت ها را در زندگیشان تجربه کردند و با صبوری همه آنها را پشت سر گذاشتند.

 وی، ادامه داد: آن حضرت در خردسالی قریب به ۱۵ سال دوری پدر بزرگوارشان را به خاطر زندانی بودن تحمل کردند و یکی از پیام های حضرت معصومه(س) صبر بر مصیبت، بلا، سختی و پستی و بلندی دنیاست.

 کارشناس برنامه تلویزیونی سمت خدا، صبر در برابر طاعت را یکی دیگر از انواع صبوری برشمرد و تصریح کرد: حضرت معصومه(س) الگوی عبادت است، آن حضرت طی مدت ۱۵ روز اقامت در قم ذر نهایت ضعف و بیماری حاصل از سم و یا زهری که ماموران مامون در آب شرب این بانوی بزرگوار در ساوه ریخته بودند همواره مشغول مناجات، شب زنده داری و تهجد بودند.

 وی، از صبر در برابر معصیت به عنوان یکی دیگر از اقسام صبوری نام برد و گفت: حضرت معصومه(س) آنقدر در این عرصه طلایه دار بودند که امام رضا(ع) لقب معصومه را به ایشان عطا فرمودند.

 

ارسال نظرات