سخنگوی شورای شهر یزد:

هوشمندسازی در حوزه حمل و نقل کارگشاست

سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به هوشمندسازی در حوزه حمل و نقل بسیار کارگشاست، گفت: در شرایط کنونی سامانه‌های حمل و نقل نوین ملزم هستند تا به سمت هوشمندسازی در حوزه حمل و نقل کشیده شوند.
کد خبر: ۹۰۹۱۵۸۵
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، محسن عباسی‌هرفته ظهر امروز در یک‌صد و نوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد، با اشاره به اقدامات شورای پنجم در راستای حوزه حمل و نقل شهری، اظهار داشت: در حال حاضر حوزه حمل و نقل شهر یزد در حوزه شهروندی، فاصله زیای تا وضعیت مطلوب دارد، به ویژه اینکه در شرایط اقتصادی حاکم بر کشور موانع زیادی در این راه قرار گرفته است.
وی با اشاره وظایف مختلف تعیین شده برای شهرداری افزود: «استفاده از پیشرانه‌های شهر هوشمند، دانش بومی و داشته‌های تاریخی برای دستیابی به شهر زیست‌پذیر و گردشگرپذیر» و «توسعه گفتمان شهری با محوریت مشارکت مردمی، سرمایه‌پذیری و کاهش تصدی‌گری» دو استراتژی بنیادین برای تدوین سند چشم‌انداز شهر یزد است
سخنگوی شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه امروزه حوزه حمل و نقل به موضوع پیچیده و به‌روزی مبدل شده است، ادامه داد: قاعدتا با نگاه سنتی و قدیمی امکان ارتقای حمل و نقل عمومی شهری وجود ندارد؛ چراکه ما در حوزه حمل و نقل عمومی با نظر‌هایی مختلفی مواجه هستیم که بعضا درگیر بخشی‌نگری و جزئی‌نگری هستند که با این روند قاعدتا اتفاق ویژه‌ای در این راستا رخ نمی‌دهد، کمااینکه مشکلاتی را نیز به وجود می‌آورد.

عباسی هرفته در ادامه کاهش آلودگی‌های محیطی مبتنی بر شهر هوشمند، انسجام بخشی به کالبد شهر با بستر توسعه درون‌زا، توسعه کمی و کیفی سیما و منظر شهری مبتنی بر هویت فرهنگی و بومی و ارتقای ایمنی از طریق انسجام کالبدی و اجتماعی از دیگر اهداف کلان شهرداری یزد برای آینده‌ای نزدیک است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد با تاکید بر اینکه هوشمندسازی در حوزه حمل و نقل بسیار کارگشاست، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی سامانه‌های حمل و نقل نوین ملزم هستند تا به سمت هوشمندسازی در حوزه حمل و نقل کشیده شوند؛ وگرنه شهر‌های پیچیده امروز بدون پیشرانه‌های شهر هوشمند در حوزه حمل و نقل امکان خدمت رسانی مطلوب را ندارند.
رییس کمیسیون عمران شورای شهر یزد در پایان خاطرنشان کرد: دستیابی به شهری پاکیزه با استفاده از ظرفیت مشارکت شهروندان را از جمله مهمترین اهداف کلان شهرداری یزد است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات