خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی دانشجویی دانشگاه دامغان در نامه ای خطاب به نماینده محترم ولی فقیه در استان سمنان ، خواستار حراست از دستاورد های انقلاب اسلامی شد که در بخشی از این نامه آمده است : دانشگاهی که باید دارای فضای شور و نشاط سیاسی باشد ، تنها به محلی برای برگزاری کنسرت ها تبدیل گردیده است.
کد خبر: ۹۰۹۱۶۲۲
|
۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، سجاد رسالت مسئول بسیج دانشجویی دانشجویی دانشگاه دامغان در نامه‌ای خطاب به آیت الله شاهچراغی نماینده محترم، ولی فقیه در استان سمنان، خواستار حراست از دستاورد‌های انقلاب اسلامی شد که در بخشی از این نامه آمده است: دانشگاهی که باید دارای فضای شور و نشاط سیاسی باشد، تنها به محلی برای برگزاری کنسرت‌ها تبدیل گردیده است.
متن نامه به شرح زیر می‌باشد:
بسمه تعالی
به: نمایندگی محترم، ولی فقیه در استان سمنان-حضرت آیت الله شاهچراغی
از: حوزه ولایت بسیج دانشجویی دانشگاه جامع دامغان
سلام علیکم.
باصلوات بر محمد و آل محمد (ص) و عرض احترام همان طور که میدانید حفظ و حراست از دستاورد‌های انقلاب اسلامی، آرمان‌های امام راحل، نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی و هدایت همه‌ی این دستگاه‌ها به سمت اهداف انقلاب از جمله وظایفی است که نماینده، ولی فقیه میتواند در این مسیر گام بردارد.
مسلما در تحقق این اهداف و جلوگیری از انحراف دراین مسیر، نقش دانشگاه و دانشجویان تعیین کننده است به طوری که اگر زمانی شاهد فضای رخوت و خمودی در بین دانشجویان باشیم و اثری از روحیه انقلابی در میان آنان نباشد، یا حتی با عوض شدن ذائقه ایشان شاهد انحراف مطالبات این قشر فرهیخته جامعه از اشکالات اساسی مملکت به مسائل پرت و بی ارزش باشیم کم کم شاهد اشاعه این فضا به کل جامعه خواهیم بود.
در چنین جایی است که سخن شهید بهشتی مبنی براینکه: (دانشجو موذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا میشود)
جلوه بیشتری پیدا میکند.
احتمالا در جریان هستید که طی چندروز گذشته مورخ ۱۴ آذر ماه ۹۷ سالن همایش‌های دانشگاه دامغان میزبان کنسرت جناب آقای حجت اشرف زاده بود که در قالب یک جشن برگزار شد که با استقبال دانشجویان دانشگاه هم مواجه شد.
هر چند که ایجاد فضای شادی و نشاط در دانشگاه کار نیک و ارزشمندی است و بسیج دانشجویی بدان اهتمام می‌ورزد، اما متاسفانه از آنجایی که زمزمه برگزاری کنسرت در هفته‌های آتی آن هم در سالن دانشگاه که خلاف ماده ۴ آیین نامه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها مورخه ۱۴ دی ماه ۹۴ با علم به خلاف قانون بودن و نادیده گرفتن توسط ریاست دانشگاه به گوش میرسد، این نگرانی را به ذهن متبادر می‌سازد که در صورت برگزاری و تکرار این قبیل برنامه‌ها یک دوگانگی و فضای ملتهب اجتماعی و سیاسی جدید درکشور ایجاد شده و قطعا مورد سوء استفاده یکسری معاندان انقلاب اسلامی ایران قرار خواهد گرفت که در شرایط حساس کنونی به صلاح کشور نیست.
شاهد عوض شدن ذائقه دانشجویان به برنامه‌های سطحی و بدون محتوا با استقبال بیش از پیش آنان خواهیم بود و دانشگاهی که باید فضای شور و نشاط سیاسی و فرهنگی در آن بیش از هرجای دیگر باشد، کم کم به این سمت حرکت کند که تنها محل برگزاری کنسرت‌ها و استندآپ کمدی‌ها شود و روحیه مطالبه گری از مسئولین در بین دانشجویان روز به روز کم رنگ‌تر گردد.
در همین راستا رهبر انقلاب در تاریخ ۲۰ تیر ۹۴ در دیدار با دانشجویان فرمودند: دانشگاه جای کنسرت نیست. اینکه بیاییم به خیال
خودمان برای نشاط بخشیدن به محیط دانشجویی کنسرت موسیقی تشکیل بدهیم یا اردوی مختلط راه بیندازیم جزو غلط‌ترین کارهاست. انجام این کار‌ها نشان میل به آزادی و آزادی خواهی نیست.
البته ازطرفی شاهد هستیم که برخی مسئولین دانشگاهی این مسئله را از باب کسب درآمد برای دانشگاه توجیه کرده و هیچ گونه
توجهی به ابعاد سوء سیاسی و فرهنگی و اجتماعی کار ندارند.
لازم به ذکر است بسیج دانشجویی نه تنها مخالف درآمدزایی دانشگاه نیست بلکه این موضوع از مهمترین مطالبات ما از دانشگاه است، اما سوال اساسی اینجاست که چرا وقتی میتوان با برگزاری مراسمات علمی و فرهنگی و ایجاد کسب و کار‌های کوچک در محیط دانشگاه که - در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی میتواند موثر باشد – برای دانشگاه کسب درآمد کرد، باید شاهد برگزاری کنسرت و امثال آن باشیم که عواقبش در بالا ذکر شد.
با توجه به تمامی گفته‌ها در این نامه بسیج دانشجویی دانشگاه جامع دامغان از شما خواهشمند است که با پیگیری این ماجرا
نگذارید با برگزاری این گونه مراسمات در محیط دانشگاه بیش از آن چیزی که امروزه هست شاهد فضای نا امیدی و سستی دربین

دانشجویان باشیم و کم کم محیط دانشگاه‌های ما به این سمت برود که تنها مطالبه درفضای دانشجویی لغو کنسرت‌ها و آزادی‌های اجتماعی آن هم فراتر از اسلام و قانون جامعه باشد.
بی شک که امروز این مسئله در دانشگاه دامغان تازه اتفاق افتاده با پیگیری و مطالبه حضرتعالی از مسئولین شهرستان و دانشگاه
جلوگیری از این جریان راحت خواهد بود، اما اگر تعلل کنیم و ذائقه دانشجویان تغییر کند به راحتی اصلاح نخواهد شد.
منتظر اقدامات حضرتعالی در این خصوص هستیم.

ومن الله توفیق
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه دامغان
سجادرسالت

رونوشت جهت استحضار:
امام جمعه محترم شهرستان دامغان
ریاست دانشگاه دامغان
ارسال نظرات
پر بیننده ها