فضای مجازی به عنوان یک پدیده نوظهور در بسیاری از عرصه ها و جنبه های زندگی فردی و اجتماعی افراد حضوری فعال دارد اما در برخی از موارد آسیب های اجتماعی جبران ناپذیری را وارد کرده است. از این رو باید با آگاهی بخشی و آموزش سواد رسانه ای در خصوص استفاده صحیح از آن به کاهش این آسیب ها کمک کرد. .
کد خبر: ۹۰۹۱۷۴۰
|
۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸


به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان،فضای مجازی به عنوان یک پدیده نوظهور در بسیاری از عرصه ها و جنبه های زندگی فردی و اجتماعی افراد حضوری فعال دارد اما در برخی از موارد آسیب های اجتماعی جبران ناپذیری را وارد کرده است. از این رو باید با آگاهی بخشی و آموزش سواد رسانه ای در خصوص استفاده صحیح از آن به کاهش این آسیب ها کمک کرد.
سعید دهنوی مسئول سازمان فضای مجازی سراج استان سیستان و بلوچستان گفت:در دنیای امروز استفاده از فضای مجازی به عنوان یک ابزار مدرن ارتباطی به صورت فراگیر روز به روز در حال گسترش است و به تبع آن در ایران نیز با فراهم شدن زیرساخت های لازم استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی به عنوان یک ابزار سریع و آسان ارتباطی تبدیل شده که گاها دیده می شود همراه با آسیب هایی باشد که برون داد آن را باید در فضای مجازی مشاهده کرد تا این آسیب ها رصد و شناسایی شوند.
وی افزود:برای استفاده و نوع استفاده از فضای مجازی باید فرهنگ سازی صورت بگیرد و باید در وهله اول در محیط خانواده و سپس در مدارس صورت بگیرد تا دانش آموزان بیشر تمرکز خود را بر روی درس و کسب علم قرار داده و آسیب های فضای مجازی، فضای علمی آنها را دچار اختلال نکند.
وی تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش و خانواده ها باید برای کنترل شرایط و جلوگیری از آسیب های فضای مجازی تدابیری جدی بیاندیشند و دانش آموزان را بیش از پیش از آثار مخرب آن آشنا کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار