ایران در ضریب نفوذ اینترنت بالاترین سرعت افزایش را داشته و كاربران اينترنت در ايران از سال ۲۰۰۰ تاكنون بيش از ۲۲ هزار درصد افزايش داشته است.
کد خبر: ۹۰۹۱۷۵۳
|
۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶


به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان ایران در ضریب نفوذ اینترنت بالاترین سرعت افزایش را داشته و كاربران اينترنت در ايران از سال ۲۰۰۰ تاكنون بيش از ۲۲ هزار درصد افزايش داشته است.
دهنوی مسئول سازمان فضای مجازی سراج استان سیستان و بلوچستان در کلاس امنیت مجازی در اولین دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی در استان سیستان و بلوچستان گفت:فرهنگ‌سازی صحیح، سلامت اخلاقی در فضای مجازی را تامین می کند.
وی با بیان اینکه رایانه، اینترنت و تمامی ابزار مبتنی بر فنآوری اطلاعات و ارتباطات ضمن تاثیرگذاری بر تمامی جنبه ها و شوون زندگی اجتماعی بشر بر جرایم ، آسیب ها و تهدیدها نیز تاثیر می گذارد به خبرنگار مهر گفت: بسیاری از جرایم قدیمی با استفاده از ابزار های رایانه ای با سهولت، اثر گذاری و منافع بیشتر از سوی مجرمان صورت می گیرد و حتی دسته دیگری از جرایم که کاملاً جدید بوده و صرفاً به فضای مجازی اختصاص دارند، بروز و ظهور پیدا کرده است.
دهنوی با تأکید بر لزوم تبیین ضرورت امنیت در فضای مجازی برای افراد جامعه به ویژه کاربران تصریح کرد: تاثیر فضای مجازی بر تمام جنبه ها و شوون زندگی اجتماعی بشر همچنین جرایم، آسیب ها و تهدیدها، ضرورت ایجاد امنیت در فضای مجازی را بیش از گذشته برای جامعه، لازم می کند.

مسئول سازمان فضای مجازی سراج استان ضمن تاکید بر لزوم شناخت دقیق قابلیت‌های فضای مجازی از سوی اولیاء و مربیان، تصریح کرد: اگر با آسیب‌ها و چالش‌ها و تهدیدهای فضای مجازی آشنا نباشیم، فرصتی برای پیشگیری از مخاطرات آن به دست نخواهیم آورد.

وی فرهنگ سازی و نهادینه کردن استفاده صحیح از فضای مجازی و تولید پیام رسان های موبایلی بومی تولید داخل را در تامین امنیت و سلامت اخلاقی کاربران بسیار مهم ارزیابی و از همه دستگاه های متولی خواست به تحقق این موضوع کمک کنند.

ارسال نظرات