نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: جایگاه رسانه یکی از مسائلی است که مورد غفلت واقع شده است و نتوانستیم از ظرفیت رسانه استفاده مناسبی کنیم.
کد خبر: ۹۰۹۱۹۰۰
|
۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر شب گذشته در جشنواره رسانه ای ابوذر در تالار شهر مشهد برگزار شد اظهار داشت: جایگاه رسانه یکی از مسائلی است که مورد غفلت واقع شده است و نتوانستیم از ظرفیت رسانه استفاده مناسبی کنیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به‌اینکه گاهی اولویت‌ها برعکس جلوه داده می‌شود، افزود: حقایق قلب می‌شود و بسیاری از کوشش‌هایی که صورت گرفته است در نگاه مخاطبین تغییر پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: در چهار دهه‌ای که از عمر انقلاب گذشت اتفاقات بزرگی افتاد و مردم در مقابل آن‌ها ایستادگی کردند، دشمن امروزه با ظرفیت رسانه تلاش دارد تا ذهنیت مردم را تغییر دهند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: در فضای رسانه گاهی جایگاه جلاد و شهید جابه‌جا می‌شود و متهم جای مدعی قرار می‌گیرد.

پژمانفر با تاکید بر مطرح کردن موضوعات رسانه در مجلس اظهار کرد: در مجلس نهم سعی بسیاری در موضوع رسانه شده است، تلاش‌هایی در مجلس هشتم و هفتم نیز صورت گرفت، اما با توجه به‌نظام بخش بودن موضوع رسانه و توجه و ضرورت کافی به آن اجرا نشد.

وی خاطرنشان کرد: از ظرفیت رسانه گاهی به‌عکس استفاده می‌شود، ذهنیت مردم را تغییر می‌دهد و مسائل اصلی کشور را مطرح نمی‌کند، سیر تیتر‌ها و جراید مجازی و فضای رسانه‌ای نشان می‌دهد که به‌اولویت اصلی کشور پرداخته نمی‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خبرنگار با قلم خود می‌تواند احساس مسئولیت را در ذهن مردم ایجاد کند، یادآور شد: این رسانه است که با ظرفیتی که دارد می‌تواند مسئولیت فردی و اجتماعی را نشان دهد، رسانه می‌تواند بار سنگین بسیاری از اتفاقات بزرگ را با تقسیم به‌آحاد مردم انجام دهد.

پژمانفر ادامه داد: من مخالف برگزاری جشنواره‌ها در تهران هستم، که عموما کلیشه‌ای و بدون خروجی هستند، چه ضرورت دارد در برج میلاد جشنواره‌هایی نظیر جشنواره قرآنی برگزار شود و در مشهد برگزار نشود، ظرفیت‌ها در استان‌ها بسیار بالا و امکانات محدود است.

وی افزود: رسانه با ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند امیدواری و نشاط را در روحیه مردم ایجاد کند، گاهی رسانه‌ها مسیر را گم می‌کنند و مردم دچار آسیب می‌شوند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: جشنواره‌هایی نظیر جشنواره ابوذر که با هزینه و امکانات کم توانسته است پیشرفت چشمگیری داشته باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها