امام‌جمعه موقت اردکان با اشاره به تلاش دشمن برای تفرقه در کشور گفت: نقطه کانونی هدف آمریکا در ایران ایجاد شکاف بین مردم و حاکمیت است.
کد خبر: ۹۰۹۲۰۱۴
|
۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۶:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی محیطی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردکان ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، بابیان روایتی از پیامبر گرامی اسلام (ص) بر مراقبت از زبان تأکید کرد و گفت: بسیاری از گناهان از ناحیه زبان صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدا اظهار داشت: نقطه کانونی اهداف آمریکا در مواجهه با جمهوری اسلامی و نقشه اساسی دشمن برای آینده کشور ما و تحقق اهدافش این است که محیط داخلی ایران را هدف قرار دهند.

امام‌جمعه موقت اردکان گفت: امروز دشمن فکر حمله نظامی به ایران را نخواهد داشت بلکه بر روی اهداف داخل کشور ما در حال کار کردن است. ایجاد و تعمیق شکاف بین مردم و حاکمیت نقطه کانونی هدف دشمن است. آن‌ها می‌خواهند که مردم را از حاکمیت جدا کنند، زیرا اگر بتوانند مردم را از جمهوری اسلامی و حاکمیت جدا کنند و تفرقه ایجاد کنند ذخیره عظیم حمایتی حاکمیت جمهوری اسلامی از دست خواهد رفت. از بین بردن امید در مردم و ایجاد بی‌تفاوتی سیاسی از دیگر اهداف دشمن است.

وی افزود: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، همه باید هوشیار باشیم و این هوشیاری را حفظ کنیم، زیرا آمریکا دشمنی خبیث و حیله‌گر است. امروز دشمن برای تحقق اهداف خود بر دو محور عمده جنگ اقتصادی معیشتی و جنگ روانی رسانه‌ای تمرکز کرده است.

محیطی گفت: دشمن در جنگ اقتصادی با تحریم‌های ظالمانه خود درصدد است که در افکار عمومی داخل کشور این‌گونه تلقین کند که ماهیت و استقرار نظام اسلامی با منافع و معیشت آن‌ها در تضاد است و اگر راحتی و معیشت خوب می‌خواهید تا جمهوری اسلامی وجود دارد زندگی راحتی نخواهید داشت.

وی اظهار داشت: دشمن در جنگ روانی رسانه‌ای خود با استفاده از ابزار‌های مختلف و شرایط نامساعد اقتصادی در کشور مانند تورم و بیکاری و بزرگنمایی این مشکلات این‌گونه تلقین می‌کنند که نظام و دولت جمهوری اسلامی کارآمد نیست. در این وضعیت، مسئولان و کارگزاران نظام باید برای حل مشکلات عزم و اراده جدی داشته باشند و مردم نیز باید هوشیار و بیدار باشند و فریب شایعات و توطئه‌های دشمن را نخورند.

خطیب نماز جمعه اردکان تصریح کرد: آمریکا و دشمنان این مردم و این مرزوبوم بدانند که ملت سرافراز و شهیدپرور ایران به حول و قوه الهی تمام توطئه‌ها و نقشه‌های آن‌ها را در هم خواهد شکست و آن‌ها را مثل همیشه مأیوس و ناامید خواهند کرد و این اخطاری است به همه‌کسانی که چشم طمع به این انقلاب دوخته‌اند. مردم ایران ملتی انقلابی هستند که با دست‌خالی و با تکیه به عنایات الهی انقلاب کردند و به پیروزی رسیدند و توطئه‌های دشمنان را در هم شکستند.

وی، در ادامه بابیان اینکه تریبون نماز جمعه برای بیان حرف دل مردم است، گفت: حرف دل مردم خطاب به مسئولین این است که چطور درزمانی که هرروز شاهد سیر صعودی ارز و طلا و گران شدن اجناس بودیم، ولی امروز که ارز سیر نزولی پیداکرده است چرا قیمت‌ها همچنان افزایش دارد. خواسته مردم از مسئولین این است که هرچه سریع‌تر این موضوع را پیگیری کنند و به وعده‌هایی که داده‌اند جامه عمل بپوشانند.

محیطی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث اخیر در برخی از کشور‌های اروپایی اظهار داشت: اتفاقات فرانسه نشانه‌ای از اوضاع سخت اقتصادی، فقر و برشدن بیشتر جیب طبقه اشراف است که به اعتراضات خیابانی کشیده شده است و هرروز هم گسترش پیدا می‌کند. بیشتر اقشار مردم به این اعتراضات پیوسته‌اند.

وی افزود: امروز کسانی که سالیان سال برای جمهوری اسلامی و مردم ما نقشه می‌کشیدند و توطئه می‌کردند خودشان گرفتار بی‌عدالتی‌ها و فشار‌ها شده‌اند. همه دولت‌ها باید با مردم صادق باشند.

امام‌جمعه موقت اردکان در پایان گفت: امروز عربستان سعودی، آمریکا و اسرائیل بازندگان بزرگ واصلی جنگ‌های سوریه و یمن هستند. این پیروزی‌ها در سایه اتکا به خداوند، استقامت و بردباری مردم و اعتماد نکردن به قدرت‌های کفر و استکبار به‌دست‌آمده است. امروز استکبار جهانی شکننده‌تر از هر زمان دیگری است. دشمنان ما بدانند که جمهوری اسلامی ایران نیز در مسیر سیر صعودی انقلاب در حال حرکت است آمریکا را به‌زانو درخواهد آورد.

استفاده معنوی از فرصت شب یلدا، سالگرد عملیات کربلای ۴، روز ثبت‌احوال و میلاد حضرت عیسی مسیح از دیگر مباحثی بود که خطیب نماز جمعه اردکان به آن‌ها پرداخت.
ارسال نظرات