حجت الاسلام منتشلو مسوول دفترنمایندگی، ولی فقیه درسپاه دهگلان درجمع ماموستایان وهیئت امنامساجد و فرماندهان پایگاهها بااشاره به کارکردو جایگاه شاخص مساجد در رفع معضلات وآسیب‌های اجتماعی سطح محلات گفت: مساجد می‌توانند پنجره‌ای برای عرضه خدمات اجتماعی باشند.
کد خبر: ۹۰۹۲۱۲۷
|
۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج ازکردستان حجت الاسلام منتشلو مسوول دفترنمایندگی، ولی فقیه درسپاه دهگلان در جمع ماموستایان وهیئت امنا مساجد وفرماندهان پایگاهها با اشاره به کارکردو جایگاه شاخص مساجددررفع معضلات وآسیب‌های اجتماعی سطح محلات گفت: مساجد می‌توانند پنجره‌ای برای عرضه خدمات اجتماعی باشند.

وی درادامه افزود:مساجد در زندگی اجتماعی مردم در گذشته‌ای نه چندان دورجایگاه ونقش ارزنده‌ای داشته است وسال‌های نه چندان دور سال اگر کسی نیازمند بود یا مشکلی داشت، به مسجد به عنوان مکان تجمع افراد محل مراجعه می‌کرد تا آن‌ها گره از کارش بگشایند، بویژه در ایام خاص مانند ماه رمضان تشکیلات مسجد بود که به محرومان جامعه و محل کمک‌رسانی و خدمت‌رسانی می‌کردند که متاسفانه هم‌اکنون این جایگاه تضعیف شده است.

منتشلوگفت:باید تلاش کنیم نقش مساجد در مناسبات اجتماعی تقویت شود تا شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی باشیم و از این رو مساجد می‌توانند پنجره‌ای برای عرضه خدمات اجتماعی باشند.

مسوول دفترنمایندگی، ولی فقیه درسپاه دهگلان خاطرنشان کرد:راه‌اندازی مراکز مشاوره طلاق و ازدواج، استقرار مراکز رسیدگی به نیازمندان در مساجد، استقرار روان‌شناس و مددکار در مساجد و ساماندهی برنامه‌های اجتماعی و مددکاری در مساجدمیتواند از جمله مهترین کارکرد‌های مسجددرجهت رفع آسیب‌های محلات واجتماع باشد.

وی درپایان تصریح کرد:متاسفانه ما در حاکمیت سیاسی مان مسجد و ظرفیت‌های مسجد را به بازی نگرفته و مساجد را نادیده گرفته ایم که اگر از ظرفیتها استفاده مطلوب شودبسیاری ازناهنجاری‌های موجود در اجتماع بواسطه ظرفیت‌های نهفته درسطح قابل حل است.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات