استاندار سمنان گفت: مهم‌ترین ابزار برای توسعه پایدار استان سمنان همبستگی، همدلی، همفکری، هم‌افزایی و استفاده از بضاعت‌های موجود هستند که در اولویت استانداری خواهند بود.
کد خبر: ۹۰۹۲۱۹۰
|
۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، علیرضا آشناگر در نخستین سفر رسمی خود به شاهرود و در مراسم تقدیر از فعالان حمل‌ونقل در اداره کل راه و ترابری استان سمنان در شاهرود، با بیان اینکه رویکرد ما در استان توسعه محوری است و باید این توسعه شتاب بیشتری گیرد، بیان کرد: برای نیل به این هدف می‌بایست از فضای سیاسی که ممکن است توسعه را خدشه‌دار کند، دوری‌کنیم و این اولویت استانداری خواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه امروز باید از اختلافات دوری‌کنیم، افزود: مهم‌ترین ابزار برای توسعه پایدار استان سمنان همبستگی، همدلی، همفکری، هم‌افزایی و استفاده از بضاعت‌های موجود هستند که در اولویت استانداری خواهند بود.
استاندار سمنان بابیان اینکه شاهرود ۴۵درصد وسعت استان را به خود اختصاص داده است و باید از ظرفیت‌های این شهرستان بهره برد، تأکید کرد: مزیت‌های این شهرستان سبب شده تا در کنار نگین زیبایی‌های طبیعی‌اش، بیشتر موردتوجه مسئولان باشد.
آشناگر تنوع آب‌وهوا و موقعیت خوب برای جذب گردشگر را در زمره داشته‌های شاهرود برای توسعه دانست و بیان کرد: باید از ظرفیت‌های این شهرستان به نحو مطلوب استفاده کرد چراکه این منطقه ازلحاظ پتانسیل‌های گردشگری بسیار غنی است و می‌تواند مقصد گردشگری باشد.
وی بابیان اینکه برای توسعه پایدار زیرساخت‌های لازم است که مهم‌ترین آن ایجاد راه، راه‌آهن، فرودگاه و شریان‌های ارتباطی برای توسعه اقتصادی است که تمام آن‌ها به‌جز دریا در شاهرود وجود دارد، گفت: این موقعیت ویژه استان سمنان و قرارگیری آن در مسیر شرق به غرب و شمال به جنوب سبب شده تا این منطقه ظرفیت‌های عظیمی را در موضوع توسعه اقتصادی داشته باشد.
استاندار سمنان بابیان اینکه آمایش سرزمینی باید محور توزیع اعتبارات باشد، بیان کرد: اعتبارات و توسعه باید عادلانه باشند و با توجه به مزیت‌های هر شهرستان ارائه شوند که این امر اعتقاد ما است.
آشناگر به ارتقای فرودگاه شاهرود نیز اشاره کرد و افزود: خطوط ریلی خوشبختانه فعالیت خوبی در استان دارند هرچند توسعه آن‌ها نیز در دستور کار قرار دارد اما زیرساخت مهمی که در توسعه اقتصادی بسیار مهم قلمداد می‌شود فرودگاه است که در برقراری ارتباط با دنیا مؤثر محسوب می‌شود امسال خوشبختانه صادرات محصولات کشاورزی کشور جهش خوبی خواهد داشته و از مرز ۷۰میلیون دلار نیز فراتر رفته است و لذا امیدواریم در استان سمنان نیز شاهد افزایش صادرات تولیدات کشاورزی باشیم.
وی در بخش پایانی سفر خود بابیان اینکه راهداران رسالتی سنگیم بر عهده‌دارند، تأکید کرد: قشر راننده و فعالان حمل‌ونقل همواره نشان داده‌اند که در خط مقدم خدمت‌رسانی از دفاع مقدس و ترابری آن تا اربعین و مراسم مذهبی و ملی همیشه پای‌کار بوده‌اند و لذا باید قدردان آن‌ها بود از سوی دیگر در استان سمنان هفت هزار کیلومتر راه وجود دارد که درواقع کنترل و نگهداری آن‌ها بسیار کار دشواری است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها