معاون استاندار و فرماندار شاهرود:

افراد جویای کار در بحث وام با مشکلات بسیاری روبرو هستند/مسکن مهر یکی از مشکلات شهرستان

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با بیان اینکه افراد جویای کار در بحث وام با مشکلات بسیاری روبرو هستند گفت: یکی از مراجعات گسترده مردم به فرمان اری مشکلات مسکن مهر است که باید چاره ای اندیشیده شود.
کد خبر: ۹۰۹۲۲۵۶
|
۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، محمد کرم محمدی در جلسه کارگروه اشتغال شاهرود در تالار ولایت فرمانداری این شهرستان و با حضور استاندار سمنان ضمن بیان اینکه یکی از بزرگ‌ترین خدمات بعد از انقلاب استفاده از ارزش‌افزوده است، اظهار کرد: مردم اغلب برای استفاده از وام‌ها در سیستم کارا با مشکلاتی نظیر تضمین بانک‌ها مواجه هستند که این امر توسعه را با مشکل مواجه کرده و استفاده از ارزش‌افزوده را برای مردم دشوار می‌سازد لیکن اگر این مورد حل شود قطعاً سرمایه‌گذاری در مسیر درست پیش خواهد رفت.
وی بابیان اینکه افراد جویای کار در بحث وام با مشکلات بسیاری روبرو هستند، اضافه کرد: با توجه به نرخ بیکاری در شرق استان سمنان این مهم می‌طلبد تا مدیران کل در این حوزه برنامه‌ریزی بهتری را انجام و آن را به مسئولان شهرستان تعمیم دهند.
فرماندار شاهرود بابیان اینکه به دلیل سرمازدگی محصولات کشاورزی در برخی مناطق شهرستان برداشت محصول کشاورزی قابل توجه نبوده است، بیان کرد: در این خصوص متأسفانه نه وام‌ها استمهال شد و نه حتی وام معیشت به باغداران تعلق گرفت که این نیازمند همراهی و پیگیری بیشتر مسئولان است.
محمدی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه شاهرود دارای اقلیم‌های متفاوتی است و قطب کشاورزی محسوب می‌شود برای کشت غالب یعنی انگور نیازمند به احداث سردخانه و کارخانه‌های فرآوری هستیم تا بتوان محصول را مدت بیشتری نگه داشت.
وی بابیان اینکه امروز در شهرستان یک هزار و ۶۶۴ مسکن بدون متقاضی وجود دارد، اضافه کرد: یکی از مشکلات موجود در بحث مراجعه‌های زیاد به فرمانداری مسکن مهر است که دارای معایب بسیاری هستند و این مهم می‌طلبد تا استانداری جدیت بیشتری برای حل این مشکل به خرج دهد، زیرا متاسفانه پولی که معاون وزیر در این خصوص اختصاص داد هنوز تخصیص نیافته است.
فرماندار شاهرود بابیان اینکه جذب تسهیلات اشتغال شهرستان ۳۵.۵ درصد از کل استان را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: یکی از مباحث اصلی در بحث توسعه تامین آب است که با توجه به خشکسالی‌های پیاپی فرسودگی شبکه باید به سمت تامین آب از چشمه‌سار‌های قطری و سد کالپوش بود که در دراز مدت استفاده از تصفیه آب خاکستری و اجرای شبکه می‌تواند چاره مشکل باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار